دبیر نخستین کنفرانس ملی حکمرانی آب ایران گفت: طرح توسعه پایدار آب در کشور مهیا شده و اجرائی می‌شود و در سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین طرح کشوری یونسکو انتخاب شد.

طرح توسعه پایدار آب در کشور اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا فرزانه عصر امروز در نخستین همایش ملی حکمرانی آب ایران در گرگان اظهار داشت: درآمیخته راهبردی کشور با حضور استادان به نام طرح توسعه پایدار آب مطرح شد و این طرح امسال از سوی یونسکو به عنوان طرح نمونه کشوری انتخاب شد.

دبیر نخستین کنفرانس ملی حکمرانی آب ایران تاکید کرد: مشکل کم آبی این روزها به بحران تبدیل شده و به همین علت در دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان در بخش مهندسی طرح‌هایی در حال تحقیق و بررسی است.

فرزانه افزود: در سطح کشور طرحی تعریف شد و قشم پایلوت کشوری انتخاب شد و این طرح احیای سازه‌های آبی جزیره قشم مورد مطالعه قرار گرفت.

دبیر نخستین کنفرانس ملی حکمرانی آب ایران تاکید کرد: کمیته راهبردی ملی طرح تحقیقاتی توسعه پایدار را مطرح کرد و در سال ۲۰۱۷ این طرح از سوی یونسکو طرح برتر شناخته شد و برای اجرای این طرح کمیته‌ای از سطح ملی فعالیت می‌کند تا سازه‌های مناسب شناسایی شود.

فرزانه تصریح کرد: ابعاد مختلف طرح بررسی می‌شود و هدف‌گذاری ۵ ساله این طرح شده و این طرح با پایلوت قشم آغاز شده و امیدوارم بتوانیم سازه‌های مناسب آبی را در سراسر کشور شناسایی کنیم و با کمک دانش بومی این طرح‌ها را در سراسر کشور اجرایی کنیم و جوامع محلی در این راستا کمک خوبی به ما خواهند کرد.

دبیر نخستین کنفرانس ملی حکمرانی آب ایران تاکید کرد: در این طرح‌ها از منابع تجدیدپذیر استفاده خواهیم کرد و نه از منابع تجدیدناپذیر و استفاده از آب باران بهترین گزینه است، البته نگاه ما به اقلیم هر منطقه است که هدر رفت کمتر آب داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تفاوت این طرح با آب پشت سدها این است که پشت سدها تبخیر صورت می‌گیرد و این سبب هدررفت می‌شود اما در این طرح تبخیر و آلودگی به کمترین حد خود می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.