بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به اخذ مجوز راه اندازی نیروگاه های برق خورشیدی در این استان درمجموع به میزان ۳۱۰ مگاوات، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به مشارکت در اجرایی کردن این طرح ها فراخواند.

استاندار خراسان شمالی از سرمایه گذاران در حوزه نیروگاه خورشیدی دعوت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی کشور در جاجرم به ظرفیت ۳۰ مگاوات را یادآور شد که چندی پیش با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو محقق شد و گفت: به جز این نیروگاه، مجوز ایجاد ۱۰ نیروگاه ۳۰مگاواتی و یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی را از سازمان انرژی های نو و وزارت نیرو اخذ کرده ایم که آماده حضور و مشارکت سرمایه گذاران داخلی و یا خارجی است.

وی که در تازه ترین نشست اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه این استان سخن می گفت، از جمله مزایای ایجاد این نیروگاه ها را تأمین انرژی از منابع پاک و تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست، کمک به کاهش خاموشی های ناخواسته و تأمین برق موردنیاز واحدهای صنعتی استان و نیز کمک به رونق تولید و اشتغالزایی بیشتر در این خطه برشمرد.

رئیس ستاد سرمایه گذاری خراسان شمالی با اشاره به شناسایی و انجام مطالعات تونل های باد در مناطقی از استان، از اعلام آمادگی یک سرمایه گذار خارجی برای ایجاد نیروگاه بادی به ظرفیت ۹۹ مگاوات هم خبر داد و خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد احداث این نیروگاه از سوی سرمایه گذار خارجی با یک ایراد حقوقی روبرو شده که با همکاری وزارتخانه های نیرو و جهادکشاورزی درصدد برطرف کردن این مانع قانونی هستیم تا این مورد نیز به نتیجه برسد.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست، از احتمال حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان برای بهره برداری رسمی از چند طرح و پیگیری شتاب بخشی به برخی طرح های زیرساختی در این حوزه هم خبر داد. 

افتتاح رسمی بخشی از محور ارتباطی ۴ بانده بجنورد به گلستان و پایانه جدید فرودگاه بین المللی بجنورد ازجمله طرح های مورد اشاره مهندس صالحی بود.

رئیس شورای برنامه ریزی و اشتغال استان هم چنین با بیان این که مهلت قانونی جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای با مجوز نمایندگان مجلس تا پایان شهریورماه تمدید شد، از مدیران دستگاه های اجرایی خراسان شمالی خواست این نکته را مدنظر داشته باشند.

صالحی با قدردانی از مجموعه نمایندگان استان در مجلس و نیز دستگاه های نظارتی در همراهی و همکاری با دستگاه اجرایی و مجموعه دولت خاطرنشان کرد: این امر، فرصت مغتنمی برای تسریع رشد و توسعه این استان مهیا کرده است و همه باید از آن نهایت بهره گیری مطلوب را داشته باشیم.

وی خواستار آن شد تا طرح های ارائه شده کارگروه ها به شورای برنامه ریزی و توسعه استان، منطبق با اهداف برنامه ششم باشد و تصریح کرد: باید تا حد ممکن از تعریف طرح های دارای بازه زمانی کوتاه مدت و یک ساله اجتناب شود.

استاندار از نمایندگان مجلس هم خواست، با اصلاح ضوابط و ارائه راهکارهای قانونی، امکان حضور مدیرکل امور بانوان در کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی استان ها تسهیل شود و گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و باید در کارگروه ها و شوراهای استانی هم امکان طرح دیدگاه های کارشناسی به نمایندگی از آن ها وجود داشته باشد.

صالحی خطاب به مدیران عضو شورای برنامه ریزی و توسعه هم تأکید کرد، مصوبات این شورا حکم تعیین اولویت های استان را دارد و به منزله کلید ورود به مباحث است بنابراین برای اجرایی کردن آن ها باید با دستگاه های متولی امر تخصیص اعتبارات هم هماهنگی لازم انجام شود.

این گزارش حاکیست، در این نشست با پیشنهاد استاندار و رأی موافق اکثریت قاطع اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان، طرح ایجاد مرکز فرهنگی و باغ-موزه دفاع مقدس در بجنورد به تصویب رسید. مهندس صالحی در دفاع از این طرح با بیان این که خراسان شمالی به نسبت جمعیت خود، بیشترین تعداد شهدا را در دوران جنگ تحمیلی به نظام اسلامی تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد این مرکز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار شامل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اختصاص می یابد تا حداکثر طی ۵ سال ساخته و بهره برداری شود.

تصویب ایجاد پایگاه داده های مکانی برای ۳ شهر بجنورد، شیروان و اسفراین، برآورد اعتبار موردنیاز شورای فنی استان و تأمین اعتبار سالانه برنامه جامع کارآفرینی استان طی برنامه ششم، هم چنین کلیات طرح مدیریت مشارکتی و توانمدسازی جوامع بومی با رویکرد اهداف زیست محیطی، ازجمله نتایج این نشست بود. از دیگر مصوبات این نشست می توان به تصویب اعتبار لازم برای برگزاری دومین جشنواره گردشگری و فرهنگی خراسان شمالی در مسیر جاده ابریشم، طرح پایش سلامت زنان شاغل و طرح پیشگیرانه خودمراقبتی کودکان ۶ تا ۱۲ سال در برابر آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.