بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از اختصاص ۲۸ میلیارد ریال اعتبار به منظور نوسازی و مقاوم سازی مساجد استان خبر داد.

اختصاص ۲۸ میلیارد ریال برای نوسازی مساجد خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف سید نژاد اظهار داشت: طی سال گذشته ۲۸ میلیارد ریال اعتبار به منظور نوسازی، مقاوم سازی و تعمیر و مرمت مساجد استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع این اعتبار ۱۰ میلیون ریال در قالب مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ۱۸ میلیارد ریال نیز از منابع استانی تخصیص یافته است.

رئوف سید نژاد افزود: بیش از ۵۰ درصد از مساجد استان نیازمند مقاوم سازی، تعمیر و مرمت است که اعتبار تخصیصی بین مساجد تقسیم و اقدامات عمرانی نیز انجام شده است.

وی عنوان کرد: طی سال ۹۴ نیز در قالب مصوبات سفر معظم له به استان ۴۹ میلیارد ریال اعتبار به منظور احداث و مقاوم سازی مساجد تخصیص یافت که این اعتبار بین مساجد فرسوده توزیع و عملیات ساخت دوباره آنان در دستور کار قرار گرفت.

رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از سال جاری باید اعتبارات حوزه نوسازی و مقاوم سازی با مشارکت فرمانداری به مساجد تخصیص یابد، بنابراین پیش بینی می‌شود بودجه اعلام شده به مساجدی با پیشرفت فیزیکی بالا اختصاص پیدا کند تا هر چه سریعتر عملیات عمرانی آن به اتمام برسد.

وی یادآورشد: خراسان‌شمالی دارای یک هزار و ۲۰۰ مسجد شهری و روستایی است که حدود ۵۰ درصد آن نیازمند مقاوم سازی و تعمیر و مرمت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.