کرج- مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: در دنیا وقتی فرونشست زمین از ۷ میلیمتر در سال عبور کند، موضوع به عنوان بحران مطرح می‌شود، این در حالی است که میانگین فرونشست در دشت‌های البرز بین ۲۲ تا ۲۵ سانتیمتر در سال می‌رسد.

فرونشست زمین در دشت‌های البرز فراتر از بحران است

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا منصوری در این باره گفت: شرکت آب منطقه‌ای استان البرز برای اجرای پروژه‌های طرح تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی با مشکلات اعتباری و عدم تخصیص به موقع بودجه‌های لازم مواجه است.
منصوری افزود: تخصیص به موقع اعتبارات لازم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا بحران آب، افت سفره‌های زیرزمینی و تبعات آن همچون فرونشست زمین منتظر تخصیص اعتبار نمی‌ماند و پیش می‌رود.
مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: در دنیا وقتی فرونشست زمین از ۷ میلیمتر در سال عبور کند، موضوع به عنوان بحران مطرح می‌شود، این در حالی است که میانگین فرونشست در دشت‌های البرز بین ۲۲ تا ۲۵ سانتیمتر در سال می‌رسد.
وی در ادامه از افت شدید سفره‌های زیرزمینی آب در دشت‌های البرز گفت و اعلام کرد: سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های البرز سالانه به طور میانگین ۸۱ سانتیمتر افت دارد.
این مسئول با تاکید بر اینکه حساسیت نسبت به بحران آب باید در همه دستگاه‌ها نهادینه شود، گفت: همه باید به این باور برسند که افت سطح آبخوان‌ها و فرونشست زمین منتظر تخصیص اعتبار نمی‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.