اهواز- در حالی که آتش سوزی در ارتفاعات دلا بخش چلو شهرستان اندیکا که از شامگاه جمعه آغاز شده مهار نشده، آتش سوزی دیگری در جنگل های ارتفاعات ادیو در بخش مرکزی این شهرستان از شامگاه شنبه زبانه کشیده است.

آتش به جان ارتفاعات شهرستان «اندیکا» خوزستان افتاد

به گزارش قدس آنلاین، بخشدار مرکزی شهرستان اندیکا اظهار کرد: آتش سوزی در کوه ادیو از غروب روز شنبه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

حیات کاظمی افزود: برای مهار این آتش سوزی نیروهایی از منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و سایر دستگاه های اجرایی به منطقه اعزام شده و براساس آخرین گزارش های رسیده آتش سوزی در حد وسیعی رخ نداده و قابل مهار است.

فرماندار اندیکا نیز گفت: تمام امکانات شهرستان برای مهار این ۲ آتش سوزی بسیج شده و دستگاه های متولی در حال مهار آتش سوزی هستند.

منوچهر ورناصری افزود: بالگرد آب پاش نیز از کرمانشاه به مقصد اندیکا پرواز کرده که تا ساعتی دیگر در منطقه فرود می آید.

رییس ستاد بحران شهرستان اندیکا ادامه داد: هر ۲ آتش سوزی در مناطق سخت گذر و کوهستانی هستند که این موضوع کار مهار آتش را با مشکل روبه رو کرده است.

کوه دلا و ادیو از ارتفاعات شهرستان اندیکا هستند که دارای مراتع غنی و پوشش جنگلی متنوع هستند. پوشش جنگلی ارتفاعات دلا در این شهرستان نیز از شامگاه جمعه دچار آتش سوزی شده و با وجود تلاش نیروهای امدادی تاکنون مهار نشده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.