معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: اولویت امروز، ورود دانشگاه‌های نسل سوم یا همان دانشگاه‌های کارآفرین در عرصه آموزش است.

اولویت امروز، ورود دانشگاه‌های نسل سوم در عرصه آموزش

به گزارش قدس آنلاین، حسین عسگریان‌ابیانه بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک تا به امروز تلاش‌های وافری در راستای توسعه دانشگاه‌ها در سطح کشور صورت گرفته است که ورود دانشگاه‌های نسل سوم یا همان دانشگاه‌های کارآفرین به عرصه آموزش، قسمت اعظم این تلاش‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با یادآوری اینکه خوشبختانه تلاش‌هایی که تا به امروز صورت گرفته، حاکی از آن است که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است، افزود: یکی دیگر از اقدامات جدی که قرار است سال آینده عملیاتی شود، بحث اعتبارات آموزش عالی است و بنا داریم در یک سال این اعتبارات را به میزان دو برابر افزایش دهیم که زمان تحقق این موضوع سال آینده خواهد بود.

 معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام و با یادآوری اینکه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه، معتقدیم هنوز این میزان اعتبارات در شأن آموزش عالی نیست، ادامه داد: دو برابر کردن اعتبارات وزارتخانه، موضوعی نیست که بتوان آن را به صورت مستقیم امکان‌پذیر کرد، بلکه باید به طرق مختلف از جمله اخصیص میزانی از ظرفیت برنامه ششم دولت و ... در این راستا گام برداشت.

عسگریان‌ابیانه با اشاره به اینکه خوشبختانه دانشگاه زنجان با قدمتی بیش از چهار دهه از صبغه خوبی برخوردار بوده و توانسته است به‌عنوان دانشگاه سرآمد در بحث مدیریت سبز، خود را در کشور مطرح کند، افزود: کسب این رتبه در کشور و نیز جایگاه ۷۵ در دنیا حاکی از آن است که تلاش‌های زیادی در این دانشگاه صورت گرفته و هیچ‌کدام از این شایستگی‌ها بدون مدیریت صحیح محقق نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.