سرپرست دانشگاه آزاد گفت: از روسای واحدهای دانشگاه درخواست داریم مدیریت هزینه و بودجه ریزی عملیاتی را در اولویت امور خود قرار دهند.

بودجه ریزی عملیاتی در دستور کار واحدها قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در کمیسیون های آموزش و تحصیلات تکمیلی، پزشکی، سما، دانشجویی - فرهنگی، اداری- مالی، برنامه ریزی و عمران از نزدیک در جریان روند برگزاری این کمیسیون ها و موضوعات مطرح شده در آنها قرار گرفت.

فرهاد رهبر سرپرست دانشگاه آزاد با تاکید بر لزوم بهره مندی از نظریات روسای واحدها برای حل معضلات موجود دانشگاه گفت: یکی از مهمترین مسائل دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر کاهش هزینه‌ها است که تنها با مدیریت هزینه و صرفه جویی امکانپذیر است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود هزینه‌های سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی بیش از درآمدهای آن باشد چراکه تنها منبع درآمد این دانشگاه شهریه دانشجویان است.

سرپرست دانشگاه آزاد با بیان اینکه این روند درآمدی، دانشگاه را در درازمدت با مشکل مواجه خواهد کرد، از روسای واحدها خواست مدیریت هزینه را در اولویت امور خود قرار دهند و با حرکت به سمت بودجه ریزی عملیاتی و احتساب قیمت تمام‌شده هر دانشجو در هر رشته و هر مقطع، برنامه ریزی بهتر و کارآمدتری در این راستا تدوین کنند.

رهبر با تاکید بر اهمیت کیفیت آموزشی، گفت: دانشگاه یک پیکره واحد است که با کمک اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان برای اعتلای این دانشگاه در تمامی حوزه‌های مالی، اداری، پژوهشی و آموزشی برنامه ریزی می‌کنیم و روسای واحدها باید این اختیار را داشته باشند که با حفظ وحدت رویه، طبق سیاست گذاری‌های دانشگاه عمل کنند و قطعا در ازای این اعطای اختیار، مسئولیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تحول در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی در دستورکار قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف ما تبدیل کردن دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی سبک و چابک و در عین حال پرتوان و کارآمد است.

سرپرست دانشگاه آزاد عنوان کرد: با تقلیل هزینه‌ها و افزایش کارآمدی از طریق تفویض اختیار به روسای واحدها و استفاده از ابزار الکترونیکی در دنیای مدرن امروزی، می‌توان به این مهم دست یافت.

رهبر با بیان اینکه رعایت استانداردهای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی مورد تاکید است و نباید اجازه دهیم اعضای هیات علمی دچار رکود علمی شوند، از روسای دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان خواست ظرف ۱۵ روز آینده با بررسی شرایط و وضعیت استان متبوع خود، پیشنهاداتی درخصوص سرانه دانشجویی، استانداردهای آموزشی، جذب دانشجویان فارسی زبان خارجی، ارتقای اعضای هیات علمی، نسبت استاد به دانشجو، تقویت شرکت‌های دانش بنیان و... برای در پیش گرفتن رویه ای متفاوت در استان‌ها، ارائه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.