یزد- سفیر مجارستان در ایران ضمن ابراز خوشحالی و تبریک به مناسبت ثبت شهر یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، گفت: این رویداد عاملی برای معرفی هویت غنی مردم یزد به جهانیان است.

ثبت جهانی یزد عاملی برای معرفی هویت غنی مردم یزد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، «یانوش کوواچ» طی نامه‌ای با اشاره به خواهر خواندگی شهر یزد با شهر یاسپرین مجارستان، اظهار داشت: خبر خوشحال کننده ثبت شهر یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو به عنوان نخستین شهر جهانی ایران مایه خورسندی اینجانب می‌باشد، به واسطه خواهر خواندگی شهر زیبا و تاریخی یزد با شهر یاسپرین مجارستان برخود لازم دیدم این اتفاق مبارک را که نشان دهنده تبادل ارزش‌های بشری در قالب فرهنگ غنی و دیرین شاهکار نبوغ و خلاقیت انسانی در معماری این شهر است را به جنابعالی و همه مردم یزد و یاسی‌های مجارستان تبریک می‌گویم .

وی افزود: امید می‌رود که این اتفاق سبب معرفی هویت غنی مردم شهر یزد و کمک به رونق فعالیت‌های گردشگری و به دنبال ان جذب منابع مالی گردد. یقین دارم این افتخار در سایه تلاشهای مستمر انجناب به وقوع پیوسته است .

کوواچ تصریح کرد: صمیمانه امیدوارم که این رویداد مهم زمینه ساز کسترش هرچه بیشتر روابط خوب موجود فی مابین مجارستان و ایران بخصوص شهرهای یزد و یاسپرین باشد. عالیجناب لطفا احترامات فائقه اینجانب را پذیرا باشید 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.