قم- رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت گفت: جشن‌های دهه کرامت در ۳۱ استان کشور و بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار می‌شود که دو هزار و ۴۰۰ نقطه را شامل می‌شود.

جشن‌های دهه کرامت در ۳۱ استان ایران و ۷۰ کشور جهان برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی و اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت صبح امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به رونق همه‌ ساله جشن‌های دهه کرامت اظهار داشت: همه‌ ساله بر تعداد نهادها و سازمان‌هایی که برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت درخواست همکاری می‌کنند بیشتر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت افزود: ستاد هماهنگی جشن‌های دهه کرامت مرکب از 34 نهاد دولتی و غیردولتی است  که از ظرفیت آن‌ها می‌توانیم  برای ترویج فرهنگ رضوی بهره بگیریم.

ارباب سلیمانی با بیان ظرفیت بالای شورای هماهنگی دهه کرامت تصریح کرد: برگزاری جشن‌های دهه کرامت هرسال پررونق‌تر می‌شود و یکی از  اهداف مهم ستاد بسیج کردن اقشار مختلف جامعه در راستای   آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 وی با اشاره به تعامل سازنده و مناسب تمامی آستان‌های مقدس در برگزاری جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد: تمامی آستان‌های مقدس در شکوفایی و رونق این دهه  نقش پررنگی داشته‌اند و امید می‌رود که نتایج مبارک آن در طول سال استمرار داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی جشن‌های دهه کرامت بابیان نقش ویژه روحانیت و حوزه‌های علمیه در افزایش بار معنوی دهه کرامت افزود: برای بهتر شدن روند کارها 18 کارگروه مستقل تشکیل‌ شده که یک کارگروه مختص حوزه‌های علمیه است که در آن از رهنمودها و توصیه‌های بزرگان حوزوی استفاده شود و ایده‌های نو آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. 

 ارباب سلیمانی با بیان گستره  وسیع برنامه‌های دهه کرامت بیان کرد: این جشن‌ها به‌جز 31 استان کشور در بیش از 70 کشور جهان برگزار می‌شود که دو هزار و 400 نقطه را شامل می‌شود.

وی ظرفیت‌های معنوی دهه کرامت را مدنظر قرار داد و گفت: جامعه امروز جهان تشنه معنویت است و امیدواریم با افزایش بار معنوی جامعه زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) را که یکی از آن‌ها معنویت است را به وجود بیاوریم.

ارباب سلیمانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را یکی از ظرفیت‌های بزرگ در اجرای جشن‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با داشتن  80 هزار  مسجد، 23 هزار کانون فرهنگی هنری و 40 پایگاه بسیج می‌توانند نقش ارزنده‌ای را در این‌ بین داشته باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.