سریال «سفر در خانه» اولین سریال شبکه نسیم است که به نویسندگی علی مسعودی، کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی عباس اکبری و سعید کمانی در17 قسمت و در تهران، شمال و مشهد تهیه و تولید می‌شود.

دلم می‌خواست از کلیشه‌ها دور باشم

به گزارش قدس آنلاین، شبکه نسیم از همان ابتدا با تعریف خاصی نسبت به دیگر شبکه‌ها تأسیس شد. قرار شد این شبکه سرریزی باشد از یک‌سری برنامه‌های شاد و صرفاً مفرح برای گروه خاصی از مخاطبان شبکه ملی و اصلاً هیچ‌گاه تعریف تولیدی بودن برایش نشده بود، اما امسال با بازنگری مدیران این شبکه، تصمیم بر این شد که این شبکه صرفاً یک شبکه مصرف‌کننده نباشد و تولیداتی هم ازجمله سریال‌سازی داشته باشد.
سریال «سفر در خانه» اولین سریال شبکه نسیم است که به نویسندگی علی مسعودی، کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه‌کنندگی عباس اکبری و سعید کمانی در17 قسمت و در تهران، شمال و مشهد تهیه و تولید می‌شود.

فیلم‌نامه قابل‌دفاع بود

در همین رابطه بهمن گودرزی کارگردان این مجموعه درخصوص روند تولید این سریال می‌گوید: سیاست جدید مدیران شبکه نسیم بر این بود که این شبکه هم بنابر تعریفی که دارد، دست‌به‌کار سریال‌سازی شود و سریال تولیدی هم در فهرست برنامه‌های این شبکه وجود داشته باشد. در حال‌حاضر هم حدود بیست درصد از کل کار انجام شده و طبق پیش‌بینی دوستان، فیلم‌برداری کار تا دوماه دیگر هم به‌طول خواهد انجامید.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از بهرنگ توفیقی که پیش از این در خبرها به‌عنوان کارگردان این سریال معرفی شده بود، کارگردانی کار را برعهده گرفته است، می‌گوید: من اطلاعی از تغییر و تحولات گروه تولید ندارم، ولی حتماً فکر کرده‌اند بهتر است کار را به من بسپارند. البته قبل از این ساخت این سریال پیشنهاد داده شده بود، ولی چون من درگیر ساخت فیلمم بودم کار را رد کردم، ولی بعداً که دوباره از من دعوت شد پذیرفتم، چون به‌نظرم فیلم‌نامه خیلی خوب و قابل‌دفاعی دارد.

تکرار یک تجربه سینمایی

گودرزی درخصوص ویژگی این سریال می‌گوید: این فیلم‌نامه خیلی به خط فکری و سیاست‌های شبکه نسیم که همانا شبکه طراوت و شادابی است نزدیک است. ما درواقع در این فیلم یک معضل اجتماعی را در قالب کمدی موقعیت به تصویر کشیده‌ایم و چون من یک‌چنین تجربه‌هایی را در ساخت فیلم‌هایم داشته‌ام و در گیشه و اقبال عمومی هم جواب گرفته‌ام، برای همین خواستم که الگوی جواب‌گرفته را در این مجموعه هم پیاده کنم و همان خط را به قصه بدهم که مطمئنم خروجی قابل‌دفاعی خواهد داشت و می‌تواند به‌خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند.

این کارگردان درخصوص لوکیشن‌های داستان «سفر در خانه» توضیح می‌دهد: داستان این سریال با توجه به اقتضائات قصه در تهران، شمال و مشهد می‌گذرد و درواقع مخاطبان با یک خط داستانی با خانواده آقا کریم که قرار است مقصدشان مشهد باشد همراه می‌شوند و این خانواده را با اتفاقاتی که برایشان در سفر می‌افتد همراهی می‌کنند.

سریال «سفر در خانه» داستان زندگی آقا کریم است که بعد از ۳۵سال کار در کارخانه بازنشسته می‌شود، جایزه سفر به مشهد را از آن خود می‌کند و به‌همراه خانواده راهی مشهد می‌شود، اما در این راه اتفاقاتی برای او و خانواده‌اش به‌وجود می‌آید.

وی در توضیح حضور بازیگرانی مانند نسرین مقانلو در یک سریال طنز و همچنین روایت داستان در چند شهر مختلف می‌گوید: وقتی دوربین از یک خانه و در یک شهر بیرون بیاید و در شهرهای مختلف راه بیفتد می‌تواند خیلی جذابیت‌های بصری بیشتری را برای مخاطب به‌وجود بیاورد. اتفاقاً خوشبختانه در این یکی دو سال اخیر زیادتر در سریال‌سازی تلویزیون اتفاق افتاده که همه این‌ها پارامترهایی است که نمی‌تواند از چشم مخاطبان دور بماند و حتماً جذابیت‌های خاص خودش را به‌همراه دارد، چون همراه شدن با شخصیت‌های یک سریال طنز، آن هم در شهرهای مختلف، دانستنی‌های بیشتری با خود به‌همراه دارد تا این‌که یک سریال بخواهد همه‌اش در فضای آپارتمان و در پایتخت بگذرد.

تجربه‌های تازه

گودرزی اضافه می‌کند: درخصوص بخش دیگر سؤالتان هم باید بگویم که حضور بازیگران غیرطناز در این کار به‌دلیل نگاه من به کار بوده است. دلم می‌خواست از کلیشه‌ها دور باشم و همه‌اش از یک‌سری بازیگران صرفاً طنز در این‌کار استفاده نکنم. چه اشکالی دارد اگر برای ایفای این‌گونه نقش‌ها به‌سراغ بازیگرانی برویم که تاکنون تجربه نقش‌های طنز را در کارنامه کاری‌شان نداشته‌اند؟ این‌گونه مخاطب هم از بازی این بازیگران ذهنیتی ندارد و هم اگر بازیگر توانا و حرفه‌ای مثل حسن پورشیرازی یا نسرین مقانلو بتوانند از پس این‌گونه نقش‌ها بربیایند که در این‌کار موفق هم شده‌اند، مطمئناً تجربه خیلی خوب، جذاب و بدیع‌تری را هم برای مخاطب و هم برای خودشان به‌همراه می‌آورند. ضمن این‌که این مجموعه تلویزیونی را با مجموعه‌ای از بازیگران چهره و بومی مشهدی جلوی دوربین خواهیم برد.

حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، بهنوش بختیاری، امیر نوری، علیرضا مسعودی، خشایار راد و... ازجمله بازیگران این سریال هستند. در داستان این سریال آمده است: آقا کریم که بعد از ۳۵سال کار در کارخانه بازنشسته می‌شود، جایزه سفر به مشهد را از آن خود می‌کند و به‌همراه خانواده راهی مشهد می‌شود، اما در این راه اتفاقاتی برای او و خانواده‌اش به‌وجود می‌آید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.