هنر: برای نخستین‌بار یک فیلم‌ساز ایرانی موفق شد به فهرست بهترین فیلم‌های ژانر وحشت جهان راه یابد.

یک فیلم ایرانی در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک جهان

به گزارش قدس آنلاین، سایت سینمایی   «spotlight horror awards»که از مشهورترین و معتبرترین نشریات مجازی معرفی فیلم‌های ژانر وحشت است، فهرست جدیدی از بهترین فیلم‌های ترسناک جهان ارائه داده و در نظرخواهی از منتقدان سینمای وحشت جهان، هرساله از بین صدها فیلم ساخته‌شده در این ژانر، فهرستی شامل بهترین ساخته‌های سینمای وحشت دنیا را تحت‌عنوان «بهترین فیلم‌های مستقل وحشت» منتشر می‌کند.

در فهرست منتشرشده برای سال ۲۰۱۷، فیلم سینمایی «زار» ساخته نیما فراهی در فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک جهان قرار گرفته است. در این فهرست جایزه‌ها براساس کیفیت فیلم، به سه‌دسته طلا، نقره و برنز تقسیم‌بندی شده که «زار» موفق شده جایزه طلا را به‌عنوان فیلمی با کیفیت برتر کسب کند.

«زار» اولین ساخته بلند نیما فراهی است که در سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمده و با استقبال خوب مخاطبین همراه بوده است.

کارگردان این فیلم چندی پیش در گفت‌وگویی با قدس، با بیان این‌که ما در سینمای ایران، چیزی به نام ژانر نداریم، افزوده بود: ژانر وحشت تفاوت‌های خیلی مهمی با سایر ژانرها دارد؛ مثلاً وجود بازیگر چهره و مشهور برای فیلم‌های این ژانر بسیار نامطلوب است. تهیه‌کننده هم ریسک نمی‌کند. همچنین به‌جز چند پردیس و تعداد کمی سینمای دیگر، کیفیت صدا و نمایش باقی سینماها به‌شدت پایین است، به‌طوری‌که تمام زحمتی را که فیلم‌ساز کشیده نابود می‌کند.

«زار» براساس یک تجربه واقعی ساخته شده و داستان زوج جوانی را به تصویر می‌کشد که ویلای محل سکونت‌شان، گذشته خوفناکی دارد و آن‌ها ناخوداگاه درگیر ماجراهای هولناکی می‌شوند!

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.