یزد -مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت :در سال جاری و به دنبال بازرسی ها ی صورت گرفته و اعلام جرم از سوی اداره حقوقی اداره کل، یک مدیر کارخانه متخلف از قوانین و مقررات استاندارد به ۱۲ سال زندان محکوم شد.

مدیر کارخانه متخلف در یزد  به ۱۲ سال زندان محکوم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره استاندارد استان ،محمد حسین ماجدی اردکانی در این خصوص اظهارداشت: مدیر عامل کارخانه مذکور به دلیل جعل علامت استاندارد ایران،استفاده از سند مجعول  و فک پلمپ استاندارد ،پس از گردش کار وصدور حکم از سوی رییس یکی ازشعبات  دادگاه کیفری دو شهرستان مهریز متهم شناخته شده و می بایست ۱۲ سال حبس تعزیری را تحمل نماید.

وی ضمن اظهار تاسف از بروز و حدوث این گونه شرایط در استان دار العلم و دارالعباده یزد،افزود: دادگاه مذکوربا استناد به مواد ۵۲۵ و ۵۴۳ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ،نامبرده را از جهت هر یک از بزه های جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و از جهت دیگر بزه انتسابی دایر بر فک پلمپ نیز به دو سال حبس تعزیری محکوم نموده است.

این مسئول تصریح کرد: پیش از این ودر سال جاری،مدیر عامل یک واحد تولیدی دیگر،بنا به حکم مراجع قضایی در شهرستان میبد به حبس تعزیری محکوم گردیده بوده است.

ماجدی اردکانی خاطرنشان ساخت: قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه ۱۳۷۱ودیگر قوانین،ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با استاندارد،به راحتی می تواند در اختیار استفاده کنندگان اعم از تولید کنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته و توجه به مواد ۹ تا ۱۳ قانون مذکور برای هر ایرانی امری ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.