شیراز- دوندگان کاروان جاده ولایت استان خراسان رضوی که حرکت خود را از منطقه شلمچه در استان خوزستان آغاز کرده بودند، دوشنبه در میان استقبال مردم و مسئولان وارد شهرستان اقلید از توابع استان فارس شدند.

دوندگان جاده ولایت وارد استان فارس شدند

به گزارش قدس آنلاین، رئیس هیات دو و میدانی استان فارس گفت : این کاروان ۳۰ نفره پس از یک توقف چند ساعته در اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال غرب شیراز با همراهی ۲۰ نفر از دوندگان فارس حرکت خود را به سوی شهرستان یزد آغاز خواهند کرد.

سیروس زارع مهذبیه اظهار داشت: دوندگان جاده ولایت، مسیر ۲ هزار کیلومتری شلمچه به مشهد مقدس را از چند روز پیش آغاز کردند و قرار است این مسیر را در مدت ۱۶ روز طی کنند.

براساس اسناد موجود، شلمچه از توابع خرمشهر، نقطه ای بوده که کاروان امام رضا (ع) هنگام حرکت از مدینه به سوی مرو از آن به داخل خاک ایران پای گذاشت و همین مساله باعث شد این نقطه مرزی از قدیم نزد مردم خوزستان به ویژه عرب زبان ها از اعتبار خاصی برخوردار باشد به نحوی که شلمچه، نخستین منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ایران زمین محسوب می شود.

استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی همان مسیری است که امام رضا (ع) در هنگام ورود به ایران برای رسیدن به خراسان از آنها عبور کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.