زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نگاه وزارت ورزش به استان توسعه نیافته است ، توسعه نگاهها تضمین کننده سلامت و ضرورت دارد.

نگاه وزارت ورزش به سیستان و بلوچستان توسعه نیافته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استاندار سیستان و بلوچستان در نشست هم اندیشی وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیونهای ورزشی کشور با هیات های ورزشی استان اظهار داشت:به نگاه نو و جدیدی به ورزش استان نیاز داریم که مستثنی از قاعده ها دیده شود.

علی اوسط هاشمی افزود:جایگاه ورزش روستایی مورد توجه وزرات ورزش قرار گیرد زیرا تفاوت این استان با سایر استانها نرخ بالای جمعیت روستایی با ۵۱/۵ درصد است.

وی عنوان کرد:نگاه وزارت ورزش به استان توسعه نیافته است ، توسعه نگاهها تضمین کننده سلامت و ضرورت دارد. وی خاطرنشان کرد: برش اجرایی ورزش استان از سند ملی ورزش کشور با پشتیبانی لازم از حیث اختصاص یارانه دیده شود. هاشمی اذعان داشت:سهم بانوان در ورزش ضعیف است که به عنایت ویژه وزرات ورزش به ورزش روستایی و ورزش بانوان نیاز داریم.

وی ادامه داد: باید چهار شهرستان را مرکز قهرمانی استان قرار دهیم و سطح ورزشی جوان ترین استان کشور را ارتقا دهیم.

استاندار با بیان اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان روستایی است و توسعه نگاه ویژه به ورزش در سیستان و بلوچستان یک ضرورت است عنوان کرد: استان از حیث صنعتی هنوز فقیر است اما در چهار سال گذشته هم سنگ تمام تاریخ در صنعت استان سرمایه‌گذاری شده است که در آینده حامیان مالی ورزش از دل آنها بیرون خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۲۱ زن از این استان به شوراهای شهر این استان راه یافت که بیشترین رکورد در کشور است و این آغاز نگاه جدید به مقام زن در سیستان و بلوچستان است.

وی در پایان افزود: از روسای فدراسیون ها انتظار داریم با نگاه و سرمایه‌گذاری ویژه استعدادیابی ورزشی خاص در این استان باظرفیت انجام دهند و اردوها و مسابقات ملی را هم اینجا برگزار کنند همچنین آمادگی میزبانی رویدادها و جشنواره های ورزشی با حضور کشور های همسایه را با حمایت وزارت ورزش و جوانان داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.