رئیس سازمان اوقاف با قدردانی از هنرمندان برای کار ویژه آنها در کمپین ملی «در شادی اهل بیت شاد باشیم» از همه هنرمندان کشور خواست تا زندگی قرآنی و اهل بیت را با هنر خود به نمایش بگذارند.

قدردانی رئیس سازمان اوقاف ازهنرمندان فعال در معرفی سبک زندگی قرآنی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه ورئیس سازمان اوقاف در آیین رونمایی از کمپین «در شادی اهل بیت شاد باشیم» در امامزاده صالح(ع) تهران که در دهه کرامت در کل کشور اکران می  شود، در جمع خبرنگاران گفت: این کمپین با همکاری  سازمان اوقاف وسازمان زیبا سازی  شهرداری تهران انجام شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه برخی افراد فکر می‌کنند اگر با قرآن زندگی کنند شادی ندارند، گفت: به نظرم ما آن طور که شایسته است نتوانستیم قرآن و اهل بیت را به مردم معرفی کنیم و جایگاه آن را در زندگی مردم به خوبی نشان دهیم تا این موضوع در شادی و غم‌های مردم جایگاهی داشته باشد.

 وی افزود: این کمپین حرکت نو و جدیدی است برای اینکه زندگی اهل بیت (ع) و بحث شادی و سرور را توسط هنرمندان به جامعه به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: محتوای کمپین «در شادی اهل بیت شاد باشیم» برگرفته از اقدامات هنرمندان و کلام ائمه معصومین و اهل  بیت به ویژه امام رضا (ع) بوده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه همه ما در زندگی فرهنگی و اجتماعی خود به برخی موضوعات مبتلا هستیم، تلاش شده این موضوعات در کمپین «در اهل اهل بیت شاد باشیم» ظهور و بروز زیادی پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم این کار در جامعه توسعه و تسری بیشتری پیدا کند تا در زندگی با قرآن و اهل بیت همراه بوده و این همراهی را به خوبی درک کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: زندگی بشر به دلیل دروغ و خیانت و بی‌توجهی نسبت به درد دیگران دچار مشکلاتی شده است در حالی که اگر درک صحیحی از قرآن و اهل بیت داشته باشیم که زندگی آنها همواره با صداقت و طهارت بوده، هیچ‌گونه شائبه‌ای نخواهیم داشت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه زندگی که درکی از قرآن و اهل بیت نداشته باشد، دروغ و نیرنگ و بی‌اهمیتی نسبت به دیگران و عدم توجه به خدا و بی‌صداقتی وجود داشته باشد و سرنوشت دیگران برایش مهم نباشد آن زندگی همراه با شادی نبوده و همواره با گرفتاری دست و پنجه نرم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدی با تشکر از هنرمندان برای کار ویژه آنها در کمپین «در شادی اهل بیت شاد باشیم» از همه هنرمندان کشور خواست تا آنهایی که توانایی دارند زندگی قرآنی و اهل بیتی را با هنر گره زده و با هنر خود به نمایش بگذارند..

نماینده ولی فقیه در  سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بنا داریم تا کمپین «در شادی اهل بیت شاد باشیم» را به کل کشور تسری دهیم، خاطرنشان کرد: اگر خداوند توفیق دهد می‌کوشیم این موضوع را کشوری کنیم. ضمن اینکه از شهرداری تهران بابت همراهی‌اش با سازمان اوقاف و امور خیریه در راه‌اندازی کمپینی برای معرفی سبک زندگی قرآنی که همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان صورت گرفت، تشکر کرد..

وی با بیان اینکه می‌کوشیم تا ارائه‌ سبک‌های زندگی قرآنی و همراهی با اهل بیت را منحصر به زمان‌های خاص نکنیم از همه مردم خواست در زندگی خود از قرآن و اهل بیت فاصله نگیرند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند اسلام شادی و فرح ندارد، گفت: اگر با خاندان اهل بیت و قرآن زندگی کنیم قطعاً با شادی و خوشحالی مواجه خواهیم بود و اگر از آنها دوری کنیم دچار غم و محنت خواهیم شد.

حجت‌الاسلام  علی محمدی  همچنین در آئین رونمایی از کمپین فرهنگی تبلیغی «در شادی اهل بیت شاد باشیم» که همزمان با دهه کرامت در کل کشور اکران می‌شود، گفت: از بین نعمت‌های الهی دو نعمت قرآن و اهل بیت سرآمد هستند و خداوند در این زمینه فرموده که این دو از هم جدا نمی‌شوند.

وی افزود: بقاع متبرکه‌ای که قبور مطهر ائمه در آن قرار دارد مکان‌های مقدسی است که مورد توجه خداوند با برنامه‌ریزی خاصش مورد توجه مردم قرار داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بعد از ۱۲۰۰ سال حرم مطهر امام رضا (ع) مورد توجه مردم است که اگر با دقت به آن بنگریم مشاهده می‌کنیم که این موضوع امر عادی نیست بلکه اراده الهی بر آن مترتب و براساس برنامه‌ریزی پروردگار بوده است تا خداوند قلوب بندگان را به سوی بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر جلب کند.

وی تاکید کرد: بقاع متبرکه شعبه‌ای از حرم خداوند در نقاطی از زمین است و چون قلوب مومنین حرم خداوند است ارتباطی ویژه بین قلوب مومنین و اماکن مقدس برقرار می‌شود.

محمدی اظهارداشت: خداوند به بندگانش اذن داده تا در بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر یاد و نام خدا برده شود و وظیفه ویژه‌ای از سوی بندگان در مقابل جایگاه معنوی اماکن مقدس وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید با معرفت حرم‌های اهل‌بیت را زیارت کرد، از متولیان بقاع متبرکه، امامزادگان و حرم‌های مطهر خواست تا اماکن زیارتی را برای زائران به خوبی مهیا کرده و امکانات مناسبی را در آن مستقر کنند چرا که بندگان به این اماکن مقدس آمده تا با خاندان اهل بیت درد و دل کرده و آنجا را زیارت کنند.

محمدی تصریح کرد: اگر به بقعه امام معصوم دسترسی نداریم می‌توان از بقعه امامزادگان استفاده و انها را زیارت کنیم، لذا باید به خوبی قدر نعمت آنها را دانسته و آنها را با معرفت شناسایی کرده و مسولان هم وظیفه دارند آنها را به خوبی به مردم معرفی کنند.

وی از رسانه ملی خواست عالمانه و هنرمندانه و در زمان مناسب بقاع متبرکه و امامزادگان و خاندان اهل بیت را به مردم معرفی کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به رونمایی از کمپین «در شادی اهل بیت شاد باشیم» افزود: برخی فکر می‌کنند اسلام شادی و فرح و خوشحالی ندارد در حالیکه این برداشت غلط است ضمن اینکه متاسفانه در این امر الگوی خوبی هم از سوی مسدولان ارائه نشده در حالیکه اگر با خاندان اهل بیت و قرآن زندگی کنند قطعاً در زندگی با شادی و خوشحالی مواجه خواهند بود و اگر از آنها دوری کنند دچار غم و محنت خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.