خرم آباد-رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان باشیم تا شاخص ها از نرم کشوری پایین تر بیایند.

 باید مرگ و میر نوزادان در بیماستان های استان را کاهش دهیم

به گزارش قدس آنلاین، کورش ساکی عصر دوشنبه در نشست کمیته ارتقا سلامت نوزادان با اشاره به توانمندی های هر حوزه٬ اظهار داشت: مرگ و میر کودکان زیر ۵ سال و نوزادان یک شاخص است و این توانمندی هر حوزه است که بتواند برای ارتقاء سطح شاخص های سلامت اقدام نماید و با دخالت مستقیم به این قضیه حساسیت نشان بدهد ، باید کاری کنید که شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان باشیم تا شاخص ها از نرم کشوری پایین تر بیایند.

وی گفت: در فرآیندها باید سهم دخالت هر فردی مشخص باشد و همه باید ورود پیدا کنند تا مرگی صورت نگیرد.

ساکی با اشاره به فعالیت های بخش زنان گفت: یکی از حلقه های مهم مرگ و میر نوزادان مربوط به بخش زنان است و ما نیازمند تقویت بخش زنان و زایمان و nicu کودکان هستیم.

وی گفت: باید بخش اطفال تقویت شود و افزایش تخت هاو دیگر امکانات مورد نیاز جز اهداف و سیاست های کلان دانشگاه می باشد.

همچنین در این نشست دریک معاون بهداشتی دانشگاه و دبیرکمیته با اشاره به آمارهای مرگ و میر کودکان از سال ۹۲ تا ۱۳۹۵ اظهار داشت : خدماتی خوب و منجر به پیشگیری از مرگ نوزادان را در سال گذشته داشته ایم .

وی افزود: با درایت ریاست دانشگاه و تیم کاری وی و انتخاب نیروی فعال در این زمینه شاهد ارتقا سطح شاخص های سلامت نوزادان در استان بوده ایم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.