مدیر حوزه‌های علمیه کشور به رویکرد بین‌الملی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: با ورود نهادهای بین‌الملی می‌شود دهه کرامت را عالم تاب و جهان‌گیر کرد.

دهه کرامت جهان‌گیر شود/ تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت گفت: امام رضا(ع) یک نقطه درخشان و فصل نو در تاریخ امامت ما شیعیان هستند.

وی اظهار داشت: تفاوت هجرت امام رضا(ع) با سیار هجرت‌ها این بود که این مهاجرت به انتخاب خود حضرت نبود اما ایشان با یک مهندسی و تدبیر آن را به هجرتی با ارزش تبدیل و ماندگار کردند که می‌توان از آن درس گرفت.

امام جمعه قم افزود: مقاومت درس دیگری است که امت اسلامی به آن نیاز دارد و می‌توان آن را از هجرت این امام بزرگ گرفت چرا که با وجود همه فشارهای سنگینی که متوجه امام رضا(ع) بود اما هرگز تسلیم نشدند و مقاومت کردند.

 وی تصریح کرد: حکمت، درایت و تعامل با صاحبان افکار و ادیان که در دنیای اسلام به آن نیاز داریم درسی است که در دهه کرامت می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی بزرگداشت دهه کرامت را کار بسیار ارزشمندی دانست و ابراز داشت: حرکت فرهنگی جبهه‌ای و منظومه‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند در نفس شورای بزرگداشت دهه کرامت دیده می‌شود که نهادها و جریان‌های گوناگون در کنار هم و برای یک هدف تلاش می‌کنند و این پدیده مبارکی است.

وی با بیان اینکه به این حرکت منظومه‌ای در همه عرصه‌های فرهنگی نیاز داریم، گفت: باید فکر و فرهنگ را درون مردم جست‌وجو کرد و از خود مردم خواست لذا به بهره گیری از فرصت‌های مردمی تأکید داریم.

تأثیر فعالیت‌های فرهنگی در نسل جوان بررسی شود

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: واقعیتی که امروز باید به آن اشاره کنیم این است که گرچه فعالیت‌های فرهنگی گوناگونی انجام می‌شود اما نسبت به نفوذ و تأثیر آن فعالیت‌ها در جامعه به خصوص نسل جوان غافل هستیم.

وی با بیان اینکه نسل جوان ما امروز قابل تمجید هستند چرا که نسبت به گذشته بیشتر در برابر هجمه‌ها قرار دارند، ادامه داد: نباید چشم را در برابر آسیب‌هایی که متوجه نسل جوان می‌شود بست و دلایل فعالیت‌های فرهنگی که برای آن بودجه و زمان هزینه می‌شود اما اثر لازم را ندارند بررسی شود.

آیت الله اعرافی خطاب به اعضای شورای بزرگداشت دهه کرامت افزود: آسیب‌شناسی و ضعف در نفوذ پیام در نسل امروز را مد نظر قرار دهید که بر اساس آن هر سال می‌توانید حرکت خود را ارتقا دهید.

وی به رویکرد بین‌الملی این جریان اشاره کرد و گفت: با ورود نهادهای بین‌الملی می‌شود دهه کرامت را عالم تاب و جهانگیر کرد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور ابراز داشت: شناسایی ظرفیت‌های مردمی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید به آن توجه شود و این ظرفیت‌ها شناسایی و مورد حمایت قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.