معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تولید ثروت از ظرفیت های فرهنگی هم چون اورامان کردستان مستلزم تهیه پیوست گردشگری است.

تولید ثروت از طریق ظرفیت های فرهنگی مستلزم پیوست گردشگری است

به گزارش قدس آنلاین، زهرا احمدی پور عصر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری تشکیل شد، گفت: طرح ضربتی اشتغال را امسال به بهانه نامگذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال در دستور کار سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تمامی کارشناسان بر این باور هستند که ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های موجود حوزه گردشگری با صرف کمترین هزینه امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه با رویکرد مذکور بحث اشتغال در روستاهای هدف گردشگری مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در برنامه ششم با اولویت های تعریف شده، به منظور ایجاد زیرساخت های اشتغال شناسایی شدند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اجرای طرح ضربتی اشتغال از اردیبهشت ماه امسال در ۷۸ روستای کشور کلید خورده است و این مهم در ابتدا به طور پایلوت در پنج استان کشور در حال اجرا است.

احمدی پور اضافه کرد: تفاهم نامه ای با وزارت کشور در راستای بهره مندی از ظرفیت های مشترک در استان ها و ایجاد اشتغال و افزایش تولید منعقد کردیم و خوشبختانه عملیاتی هم شده است.

وی بیان کرد: خدمات زیربنایی هم چون آب،برق،گاز در روستاها ارائه شد ولی این خدمات ماندگاری جمعیت روستایی و تحول اقتصاد در مناطق روستایی را به دنبال نداشت.

وی اظهار داشت: براساس تجربه کشورهای مختلف دنیا امروزه با کشاورزی نمی توان جمعیت روستایی را حفظ و مانع از مهاجرت شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی و فرصت های گردشگری می توان در روستاها درآمد و اشتغال ایجاد کرد.

احمدی پور عنوان کرد: تولید محصولات گردشگری و صنایع دستی با برندهای استانی مانند کلاش مریوان را می توان به تمام کشور و دنیا معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه پرونده جهانی شدن اورامان در حال آماده سازی است، گفت: تهیه و تکمیل پرونده اورامان برای ارسال به یونسکو در سال ۲۰۱۸ نیاز به اجماع استانی بین مدیران دارد.

وی عنوان کرد: قرار نیست اورامان تنها در قالب این پرونده خلاصه شود بلکه این شهر مکان گردشگری ارزشمندی است که باید برای استان تولید ثروت کند که تحقق این مهم نیاز به پیوست گردشگری دارد.

وی بیان کرد: کردستان به عنوان سرمایه ملی با دارابودن امنیت، اصالت، طبیعت بکر و فرهنگ غنی در کشورمان مطرح است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.