وزیر بهداشت گفت: برای ۵ سال آینده حداقل به ۴۵ بالگرد اورژانس نیاز داریم و در اورژانس دریایی نیز کشتی هایی طراحی و خریداری شده اند.

 تجهیز اورژانس دریایی/ ۴۵ بالگرد اورژانس تا ۵ سال آینده نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه آیین رونمایی از ۲۰۰ دستگاه موتورلانس در تهران، با اشاره به راه اندازی ۳۲ پایگاه اورژانس هوایی در کشور، افزود: امیدواریم ظرف یک سال آینده بتوانیم ۴ بالگرد ویژه اورژانس را در تهران راه اندازی کنیم و در مناطق حاشیه تهران که از نظر خدمات درمانی و تخت بیمارستانی، محروم هستند سرعت انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس اهداف تعیین شده، باید زمان رسیدن اورژانس در کشور به بالین بیماران و مصدومان به کمتر از ۱۰ دقیقه برسد، یادآور شد: خدمات جدید اورژانس مانند موتورلانس حتما ادامه پیدا خواهد کرد و منحصر به تهران نخواهد بود حداقل ۵۰۰ دستگاه موتورلانس در شهرستان هایی که نیاز دارند و استفاده از آنها مقرون به صرفه است، توزیع خواهد شد و نهضت خدمت رسانی ادامه می یابد تا رضایت خاطر مردم به طور نسبی فراهم شود.

وزیر بهداشت در خصوص وضعیت نیروی انسانی در سازمان اورژانس کشور، گفت: فراهم کردن تجهیزات، آمبولانس و فضای فیزیکی به مراتب ساده تر از تامین نیروی انسانی و آموزش و نگهداری آنها است و اورژانس از بخش هایی است که باید با محبت ترین و فداکارترین نیروها را داشته باشد و نیروهای این سازمان از دانش، مهارت و به ویژه تجربه بالایی برخوردار باشند تا نیازهای درمانی مردم را در ساعات اولیه و حساس حوادث، پاسخ بدهند.

هاشمی تاکید کرد: دولت و مجلس به سازمان اورژانس کشور کمک کنند تا بتواند از امتیاز نیروی انسانی پایدار، با انگیزه، با تجربه و با دانش و مهارت بهره مند شود تا فقط به خدمت و محبت به مردم فکر کنند.

وی تصریح کرد: اورژانس کشور حداقل به ۷ هزار نفر نیروی انسانی نیاز دارد و شاید مردم باور نکنند اما افرادی را در اورژانس می شناسم که ماهانه ۵۰۰ ساعت کار می کنند و با شرایط دشواری روبرو هستند و امیدوارم که دولت و مجلس در این زمینه کمک کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که در کنار توسعه زمینی، هوایی و دریایی اورژانس، شاهد کمک به پرسنل اورژانس نیز باشیم زیرا انسانهای شریفی هستند و می توانند در لحظات سخت مردم، نقش مهمی داشته باشند.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: برای ۵ سال آینده حداقل به ۴۵ بالگرد اورژانس نیاز داریم و در اورژانس دریایی نیز کشتی هایی طراحی و خریداری شده اند اما سازمان اورژانس کشور به دنبال جایگزین کردن ناوگان فرسوده این سازمان با مجهزترین و پیشرفته ترین تجهیزات دنیا است و امیدواریم که ظرف دو سال آینده این اتفاق رخ دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.