ورزشگاه امام رضا(ع) به عنوان یکی از مجهزترین ورزشگاه های خاورمیانه برای برگزاری بازی های لیگ آماده است اما یک نهاد مخالف این اتفاق است.

آستان قدس هیچ مشکلی با بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) ندارد/ شورای تامین مخالف است

قدس آنلاین - گروه ورزشی: انتشار خبر برگزاری بازی های تیم های لیگ برتری مشهدی در خارج از استان از سوی سعید فتاحی مسوول برگزاری رقابت های لیگ برتر، شوک بزرگی به هواداران فوتبال خراسان وارد کرد تا در آستانه شروع رسمی رقابت های لیگ برتر این ابهام و پرسش برای فوتبالی ها به وجود بیاید که بازی های پدیده و سیاه جامگان سرانجام در کجا برگزار خواهد شد؟

گفته می شود روز دوشنبه پس از نشست های تخصصی مسوولان استان علی رغم تائید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مدیریت استان با برگزاری بازی های لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا (ع) مخالفت می کند از این رو پیشنهاد می شود همچنان بازی های دو تیم پدیده و سیاه جامگان در ورزشگاه ثامن الائمه برگزار شود اما مسوولان سازمان لیگ با اشاره به این که این ورزشگاه استاندارد نیست مدعی می شوند اجازه برگزاری این بازی را نخواهند داد و فقط از نظر آنها ورزشگاه امام رضا(ع) مجوز برگزاری بازی های لیگ برتر را دارد. به همین دلیل اگر محلی به غیر از این ورزشگاه انتخاب شود سازمان لیگ مجوز انجام بازی در آنجا را نخواهد داد.

پس از این خط و نشان صوری بود ، که مدیر تیم فوتبال سیاه جامگان در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد سیاه جامگان برای انجام بازی های لیگ برتر ورزشگاه بجنورد واقع در استان خراسان شمالی را به عنوان محل برگزاری بازی های خود انتخاب کرده است!

هرچند که رهبر مدعی شد سیاه جامگان برای برپایی اردوی پیش از بازی با ذوب آهن یک روز قبل از بازی به خراسان شمالی می رود اما به نظر می آید با بالا گرفتن سطح اعتراض ها از سوی اهالی فوتبال سازمان لیگ فدراسیون فوتبال که نشان داده است علاقمند به موج سواری در بخش های مختلف خبری است دوباره تصمیم خود را تغییر دهد و مجوز انجام بازی در ورزشگاه ثامن الائمه را صادر کند. 

با مرور صحبت های مسوولان استان به ویژه  دست اندرکاران ورزش خراسان می توان به این باور رسید که مسوولان سازمان لیگ برای نشان دادن قدرت خود این نمایش را به راه انداختند تا بر موج خبری حاکم بر این جریان سوار شوند.

فتاحی : به هیچ وجه اجازه برگزاری در ثامن الائمه را نمی‌دهیم!
سعید فتاحی مسوول برگزاری رقابت های لیگ برتر در گفت و گو با خبرنگار قدس در این خصوص می گوید: از نظر ما فقط ورزشگاه امام رضا(ع) فاقد استانداردهای لازم است و ورزشگاه ثامن با کیفیت افتضاحی که دارد قادر به برگزاری رقابتهای لیگ برتر نیست. ما از اسفند ماه سال گذشته اعلام کردیم که باید ورزشگاه ثامن تعمیر و تجهیز شود اما مسوولان ورزش استان و اداره کل ورزشو  جوانان تازه به فکر افتادند که این مشکل را برطرف کنند به همین دلیل ما اجازه برگزاری بازی تا زمانی که اشکال های این ورزشگاه برطرف نشود را نخواهیم داد.

وی درپاسخ به این سوال که چرا بازی های تیم های مشهدی به استان همجوار انتقال داده شده است گفت: ما ورزشگاه را معرفی نمی کنیم بلکه سیاه جامگان خودش این ورزشگاه را اعلام کرده است ما طبق قانون می گویم در مشهد ، دوم در استان، سوم خارج از استان، در شرایط کنونی خود سیاه جامگان اصرار دارد که به بجنورد برود در حالی که آنها می توانستند در استان ورزشگاه دیگری را انتخاب کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که ممکن است در دقیقه ۹۰ این رای تغییر پیدا کند، گفت: به هیچ وجه ما اجازه برگزاری بازی در مشهد به غیر استادیوم امام رضا(ع) را نخواهیم داد.

صبوریان : ورزشگاه ثامن هیچ ایرادی ندارد به شلوغ بازی ها توجه نکنید!
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، اما در گفت و گو با خبرنگار قدس می گوید: برخی دوستان بر خلاف آنکه واقعیت را می دانند به دنبال متشنج کردن فضا هستند، ورزشگاه ثامن به جز مشکل تابلوی امتیازات (اسکوربورد) هیچ مشکل دیگری ندارد، ما هم در بودجه سال ۹۶ بودجه لازم برای تعمیر اسکوربورد را در نظر گرفتیم و به محض این که بتوانیم تفاهمنامه مذکور را برای بودجه در اختیار بگیریم این مشکل را ظرف دو سه ماه آینده برطرف خواهیم کرد. اما وقتی درباره چمن حرف می زنند بهتر است موضوع از طریق کارشناسی طرح شود. در شرایط کنونی هم سرمربیان سیاه جامگان و پدیده هر دو این موضوع را تائید می کنند حالا چرا برخی علاقه دارند موج سواری کنند مشخص نیست.

صبوریان درباره مخالفت برای برگزاری بازی ها ورزشگاه امام رضا( ع)  نیز توضیح داد: من تعجب می کنم که چرا برخی دوستان که در جلسه شورای تامین و امنیت استان حضور داشتند بازهم اصرار دارد که موج ایجاد کنند که بازی ها باید در این ورزشگاه انجام شود، در صورتی که شورای تامین و امنیت استان به شدت مخالف برگزاری بازی در این ورزشگاه است و مجوز لازم برای انجام بازی در این ورزشگاه را صادر نکرده است.

جواهری: آستان قدس هیچ مشکلی برای بازی در ورزشگاه امام رضا ندارد
علی اکبر هاشمی جواهری ، مدیرعامل موسسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با تکذیب خبر مخالفت آستان قدس با انجام بازی های لیگ برتر در ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: به هیچ وجه چنین خبری صحت ندارد، ما موافق برگزاری بازی ها هستیم اما شورای تامین و امنیت استان مخالف برگزاری است، اگر شورای تامین مجوز برگزاری بازی ها در این ورزشگاه را دارد آن وقت می توانیم زمینه برگزاری رقابت ها در این ورزشگاه را فراهم آوریم.

گرجی نیا : مسوولان استان باید وارد عمل شوند
رئیس هیات مدیره باشگاه پدیده خراسان ، نیز در این ارتباط به خبرنگار قدس می گوید: بالاخره باید در نظر گرفته شود که جوانان این استان به عنوان سرمایه این منطقه باید حس جوانی خود را تخلیه کنند، لذا ورزش و فوتبال بهترین روش برای تخلیه احساسات آنها است از این رو امیدوارم شخص استاندار وارد عمل شود و مشکلات ورزشگاه ثامن را برطرف کند تا در شرایط کنونی که امکان برگزاری بازی ها در ورزشگاه امام رضا (ع) نیست حداقل بتوانیم از امتیاز میزبانی در این  ورزشگاه بهره مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.