۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 550365

اقدامات متنوع مقاومت اسلامی لبنان ( حزب‌الله) است که اکنون دامنه توفیقاتش نه محدود به جنوب لبنانِ شیعه نشین، که در مناطق مسیحی نشین( معلولا)، سنی نشین ( حلب، موصل، عرسال و ...) و در سطح کشورهای محور مقاومت گسترده شده بهترین مصداق برای نمایاندن نگاه فرامذهبی انقلاب اسلامی است.

 نعمتی به نام «حزب‌الله لبنان»

به گزارش قدس آنلاین در سرمقاله ویژه نامه بیت المقدس روزنامه قدس که به بررسی وضعیت امروز محور مقاومت لبنان و سوریه پرداخته، آمده است:  الف) دو هفته قبل و همزمان با آزادسازی شهر موصل در عراق، مراسم چهلمین روز شهادت سردار «شعبان نصیری» در تهران برگزار شد. این رزمنده یادگار دفاع مقدس، با حمله تکفیری‌ها به عراق تکلیف خود را رفتن به میدان نبرد با آنها دانسته و با حضور در خط مقدم نبرد، نقش موثری در راهبری و تصمیمسازی‌های نیروهای حشدالشعبی داشت و به دلیل شهادتش قبل از آزادسازی موصل، که بسیار برای تحقق آن تلاش کرد، به «جهان آرای موصل» شهره شد.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم، سخنان بسیار مهمی درخصوص تحولات منطقه، نقشه‌های دشمنان برای آن و اوضاع محور مقاومت بیان کرد. با پایان سخنان حدودا یک ساعته سردار، وی جایگاه را ترک کرده و پس از آن نماهنگی در خصوص شهید نصیری پخش شد. با پایان نماهنگ در حالیکه مجری بنا بر اعلام برنامه بعدی داشت حاج قاسم به یکباره برخواست و مجددا به پشت تریبون آمد و گفت: «حزب‌الله لبنان در توفیقات محور مقاومت در عراق و سوریه نقش بی بدیلی دارد و اگر نبود فداکاری رزمندگان آن که مخلصانه تجربیات خود را در اختیار نیروهای محور مقاومت قرار دادند امروز اوضاع اینگونه نبود. من بخاطر این اقدامات بر دستان سید حسن نصرالله بوسه می‌زنم» (نقل به مضمون)

در واقع پرداختن به اقدامات مقاومت اسلامی لبنان آنقدر مهم بود که فرمانده نیروی قدس بر خلاف روال معمول، مجددا پشت میکروفن قرار بگیرد و اینگونه به آن اشاره کند.

ب) این روزها همزمان است با یازدهمین سالگرد جنگ 33 روزه، نبردی که رزمندگان حزب الله لبنان با تدبیر، ایستادگی و ایثار خود برگ زرینی در تاریخ منطقه غرب آسیا به ثبت رساندند و دشمن تا بن دندان مسلح را که مستظهر به حمایت‌های گسترده بین المللی بود چنان عقب راندند که صهیونیست‌ها در نهایت تلاش کردند تا با طرح مسئله آتش بس از بی آبرویی بیشتر خود جلوگیری کنند.

ج) شهر «معلولا» اگرچه شهری کوچک در سوریه است، اما به دلیل سابقه تاریخی آن و جایگاه مهمی که برای مسیحیان دارد، از شهرت بالایی در جهان برخوردار است و پیش از بحران شام سالانه صدها هزار نفر توریست به آن وارد می‌شدند. در میانه جنگ سوریه، این شهر به اشغال تروریست‌ها در آمد و درحالیکه جهانیان شاهد تخریب جاذبه‌های تاریخی آن بودند، رزمندگان حزب‌الله لبنان با طراحی نقشه‌ای دقیق شهر را آزاد کرده و در کنار کشیش‌های مسیحی در کلیسای باستانی آن عکس یادگاری گرفتند.

د) از چند روز قبل عملیات گسترده حزب‌الله با حمایت ارتش سوریه و لبنان برای آزادی شهر عرسال آغاز شده است. این شهر که در مرز سوریه و لبنان قرار دارد سنی نشین بوده و مدت‌هاست محلی برای پناه گرفتن تکفیری‌های فراری از سوریه شده که نتیجه حضورشان ناامنی در مناطق مختلف لبنان است.

موارد فوق الذکر نمونه ای از اقدامات متنوع مقاومت اسلامی لبنان ( حزب‌الله) است که اکنون دامنه توفیقاتش نه محدود به جنوب لبنانِ شیعه نشین، که در مناطق مسیحی نشین( معلولا)، سنی نشین ( حلب، موصل، عرسال و ...) و در سطح کشورهای محور مقاومت گسترده شده است. حزب‌الله امروز بهترین مصداق برای نمایاندن نگاه فرامذهبی انقلاب اسلامی است، رویکردی که آرمانش دفاع از مظلوم است، در هر کجای کره خاکی و تا آنجا که سرپنجه های قدرتش توان داشته باشد.

*ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.