ساری- سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در ۱۵ شهرستان و ۵۰ روستای استان خبر داد.

جشن های زیر سایه خورشید در ۱۵ شهر مازندران برگزار می شود/ دو هزار زائر اولی میهمان امام رئوف می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسماعیل امامزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به دهمین سال برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید اشاره و اظهار کرد: این جشن ها همزمان با ۷۰۰ شهر و روستا، در ۳۴ کشور نیز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳ میلیون نفر در سراسر کشور مخاطب این برنامه ها خواهند بود، افزود: سه میلیون بسته متبرک در ۶ هزار برنامه فرهنگی در کل کشور توزیع خواهد شد.

۱۰۰ هزار نفر مخاطب جشن های دهه کرامت در مازندران

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران از برگزاری ۲۰۰ برنامه با همکاری ۳۰ هیات مذهبی و موسسات فرهنگی تبلیغی در مازندران خبر داد و پیش بینی کرد ۱۰۰ هزار نفر مخاطب برنامه های جشن زیر سایه خورشید در مازندران خواهند بود و ۷۵ هزار بسته متبرک میان دوستداران امام رئوف توزیع خواهد شد.

امامزاده با  بیان اینکه در این ایام اکیپ های سلامت راهی مناطق محروم می شوند، اضافه کرد: گروه های جهادی با رویکرد سامت نیز مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در این رابطه نیز ۶۰ میلیون تومان درنظر گرفته ایم.

محرومینی که تحت پوشش نهادی نباشد، حمایت می شوند

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با محرومیت زدایی گفت: واحدی تحت عنوان شناسایی  محرومین در شهرستانها فعال گردید و محرومینی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، شناسایی شدند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران بابیان اینکه بسته های حمایتی بصورت منظم در اختیار محرومین قرار می گیرد، توضیح داد: در ماه مبارک رمضان، ۴۰۰ بسته حمایتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

امامزاده از شناسایی زائر اولی ها که بدلیل عدم تمکن مالی موفق به زیارت امام رئوف نشدند، خبر داد و افزود: تا کنون ۵۰۰ زائر مازندرانی برای اولین بار مشرف شدند و امسال نیز ۲ هزار زائر اولی به زیارت امام هشتم می روند.

تامین یکصد جهیزیه برای زوج های محروم

وی به رفع عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان از طریق خادم یاران آموزشی اشاره و اضافه کرد: امسال ۳۰۰ میلیون تومان جهیزیه برای یکصد خانواده محروم درنظر گرفته شده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با ایجاد اشتغال برای محرومین گفت: آستان قدس آمادگی دارد اگر ظرفیت ۵۰ درصدی از سوی خیرین فراهم باشد، مابقی سرمایه گذاری در راستای ایجاد اشتغال را انجام دهد.

امامزاده در رابطه با رفع مشکل مسکن محرومین توضیح داد: در این راستا از ظرفیت خادم یاران تخصصی استفاده و مصالح موردنیاز را تامین می کنیم.

همچنین به اردوهای جهادی که در زمینه مسکن محرومین فعالیت کنند مبلغ ۵ تا ۱۰ میلیون تومان کمک خواهد شد.

۱۸ دهستان در سراسر کشور بطور کامل محرومیت زدایی می شوند

وی از اجرای طرح جدید آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی کامل از یک دهستان خبر داد و افزود: این طرح همزمان در ۱۸ استان کشور اجرایی خواهد شد و در مازندران نیز دهستان سه هزار تنکابن در نظر گرفته شده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه برای محرومیت زدایی دهستان سه هزار تنکابن ۱۰ میلیارد تومان نیاز است، یادآور شد: در این رابطه باید ۷۵ درصد ظرفیت استانی پای کار بیاید و آستان قدس نیز ۲۵ درصد منابع را  طی سه سال تامین خواهد کرد.

امامزاده از رفع محدودیت در جذب خادمان امام هشتم خبر داد و گفت: هر کسی می تواند در اقصی نقاط کشور بعنوان خادم امام رضا (ع) شده و در رابطه با تخصص خود همکاری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.