مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به افزایش تعداد آثار رسیده به پانزدهمین دوره جشنواره که به مرز یک میلیون اثر نزدیک شده است، گفت: خروجی این جشنواره باید منجر به کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی در کشور شود.

برگزاری۲ هزار و ۴۰۰ برنامه در ۷۷ کشور جهان در دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به افزایش تعداد آثار رسیده به پانزدهمین دوره جشنواره که به مرز یک میلیون اثر نزدیک شده است، گفت: خروجی این جشنواره باید منجر به کاهش جرم و آسیب‌های اجتماعی در کشور شود.  

 اکبر شیخ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: دهه کرامت، دهه نشاط  و شادی است و مناسبت‌های مذهبی در کشور باید با شور بیشتر و گستره وسیع تری برگزار شود.

وی این دهه را دهه وحدت دانست و گفت: شعار امسال این است؛ در شادی اهل بیت (ع) شاد باشید و محور برنامه‌ها بر تولید محتوای غنی و مردمی‌ کردن جشنواره است.

او با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در ۳۱ استان کشور و ۳۳۲ برنامه در سطح کشوریم، عنوان کرد: این دوره نسبت به دوره قبل بالای ۸۰ درصد رشد کمی ‌در تعداد برنامه‌ها داشته است همچنین آثاری که به دبیرخانه جشنواره رسیده، ۹۲۹ هزار و ۴۸۹ اثر بوده است که با برگزاری چند جشنواره دیگر در مهر و آبان، پیش بینی می‌شود تعداد آثار بیشتر از این شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تعداد نهادهای همکار در برگزاری جشنواره هم به ۲۵۷ هزار و ۳۲۵ دستگاه رسیده که این مشارکت نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری داشته است.

او اظهار داشت: البته این شرایط مطلوب نیست، نقطه مطلوب این است که با ترویج فرهنگ رضوی، شاهد کاهش و افت جرایم و آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم. شیخ با اشاره به مدیریت منابع مالی و صرفه جویی در هزینه‌ها برای توسعه برنامه‌های جشنواره و جشن‌های دهه کرامت، گفت: استقرار خبرگزاری رضوی در مشهد و انتقال قطعی آن از تهران، راه اندازی مؤسسه احیای امر ولایت با مأموریت انجام امور انتشاراتی بنیاد، راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی‌ فرهنگ رضوی و تعامل با آستان قدس رضوی برای عرضه محصولات طرفین در فروشگاه‌های محصولات فرهنگی، انتقال شورای علمی‌ و پژوهشی جشنواره از تهران به مشهد و محور قرار گرفتن مشهد در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها از جمله اقدامات بنیاد در دوره ریاست جدید بوده است.

او ادامه داد: مهمترین شاخصه پانزدهمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) مردمی‌ کردن آن است، بیش از ۹۱ هزار هیئت مذهبی پای کار آمده‌اند تا با برگزاری جشن‌های دهه کرامت، علاوه بر ایجاد شور عمومی، معرفت افزایی هم داشته باشند. وی افزود: مراسم‌ شب‌های شعر در حاشیه شهر مشهد و جشن‌هایی در مناطق محروم برگزارمی‌شود و تلاش کردیم تا از ظرفیت اقلیتهای مذهبی بویژه برادران و خواهران سنی کشورمان در برگزاری جشن‌های دهه کرامت بهره ببریم. او با بیان اینکه وحدت و همدلی زیر پرچم علی بن موسی‌الرضا (ع) محقق می‌شود، خاطرنشان کرد:۲ هزار و ۲۰۰ دانشگاه سراسر کشور برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین ۸ تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاه‌ها منعقد شده است.

تعامل با آستان قدس رضوی در تولید محتوا

شیخ از تعامل نزدیک با آستان قدس رضوی بویژه در تولید محتوا خبر داد و افزود: با همکاری این نهاد، ۴ کتاب سبک زندگی با محوریت سیره رضوی در دست چاپ قرار گرفته است. وی از برگزاری همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی با حضور ۱۵ نفر از زنان فرهیخته جهان اسلام، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی و اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به عنوان سه برنامه ویژه در این دهه خبر داد.  مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با اشاره به برگزاری ۲ هزار و ۴۰۰ برنامه در ۷۷ کشور جهان در دهه کرامت خاطرنشان کرد: در ۸ کشور همایش‌های تخصصی ترویج فرهنگ رضوی با محوریت «عقلانیت و معنویت» برگزار می‌شود. وی از پایش و آسیب شناسی برنامه‌های جشنواره پانزدهم به عنوان سیاستی جدید در بنیاد یاد کرد و گفت: خروجی برخی از جشنواره‌ها، اثربخشی مورد انتظار را ندارد که در جشنواره شانزدهم با شناسایی نقاط ضعف آن را برطرف خواهیم کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.