زاهدان- فرماندار از صدور برگه ثبت نام افراد واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی در فرمانداری ها و بخشداری ها خبر داد. 

برگه ثبت نام افراد واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی صادر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری، مجتبی خانجانی اظهار داشت: در اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر بهره مندی فرزندان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم در کشور از امکانات علمی و آموزشی و با توجه به نزدیکی زمان ثبت نام کودکان، ضرورت پیش بینی و تمهید مقدمات صدور معرفی نامه و همچنین هماهنگی های وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، شناسایی فرزندان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی برحسب خوداظهاری والدین یا قیم قانونی آنها جهت صدور معرفی نامه حمایت تحصیلی و معرفی نامه سنجش سلامت به فرمانداری ها و بخشداری ها واگذار شد.

فرماندار زاهدان افزود: بر اساس این مصوبه، فرمانداری ها با همکاری آموزش و پرورش می بایست به منظور پوشش کامل تحصیلی برای افراد لازم التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم از نظر سنی امکان ثبت نام و تحصیل در آموزشی رسمی کشور را دارند، کارت حمایت تحصیلی صادر کنند تا امکان ثبتنام و تحصیل افراد در مدارس کلیه دوره های تحصیلی داخل کشور فراهم شود.

مقام عالی دولت در شهرستان، بیان کرد: در راستای اجرای این مصوبه، پس از بررسی های لازم، برای کلیه اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی بین ۶ تا ۱۸ سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر می شود.

وی درخصوص زمان آغاز این طرح نیز گفت: بر اساس قانون، زمان شروع طرح از ۳۰/۴/۹۶ الی ۳۰/۵/۹۶ به مدت یک ماه می باشد.

خانجانی درباره مراحل و مدارک لازم برای ثبت نام نیز توضیح داد: ولی یا قیم این افراد می باسیت همراه با تقاضای کتبی مبنی بر فاقد مدارک هویتی و درخواست صدور معرفی نامه جهت ثبت نام فرزند یا فرزندان خود در مدارس، یک قطعه عکس ۴*۳ از دانش آموز و ۲ قطعه عکس ۴*۳ از ولی دانش آموز به فرمانداری یا بخشداری مراجعه کند.

وی ادامه داد: ولی دانش آموز موظف است فرم های مورد نظری که در فرمانداری تکمیل می کند را حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به آموزش و پرورش تحویل دهد و مراحل ثبت نام را پیگیری کند.

فرماندار زاهدان در پایان از اصحاب رسانه خواست: در راستای فراهم شدن شرایط تحصیل برای تمام کودکان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی شهرستان زاهدان اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.