بجنورد- مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از ابطال مجوز سرمایه‌گذاری خارجی پالایشگاه نفت کالیمانی خراسان شمالی خبر داد و گفت: ابطال مجوز این شرکت سرمایه‌گذاری اسپانیایی علل متفاوتی داشت.

مجوز سرمایه‌گذاری پالایشگاه نفت کالیمانی خراسان شمالی باطل شد

به گزارش قدس آنلاین، احمد جمالی افزود: این شرکت طبق قانون ۶ ماه فرصت داشت تا بخشی از سرمایه را وارد کشور کند که این کار را انجام نداد و درنتیجه این موضوع و دیگر موارد، مجوز وی باطل شد.

جمالی تصریح کرد: چنانچه این شرکت دوباره بخواهد برای سرمایه‌گذاری در کالیمانی مانه و سملقان ابراز تمایل کند، قطعاً هیئت سرمایه‌گذاری خارجی موضوع را با حساسیت بیشتری بررسی می‌کند و این بار موارد دیگری مانند بررسی چرایی اجرا نشدن مجوز قبلی را نیز در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر پروژه پالایشگاه نفت کالیمانی خراسان شمالی هیچ سرمایه‌گذاری ندارد و چنانچه سرمایه‌گذاری مایل به فعالیت در این پروژه باشد، باید مراحل قانونی اخذ مجوز را طی کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی مجوز سرمایه‌گذاری خارجی پالایشگاه نفت خراسان شمالی را ۲۴ آبان ماه سال گذشته از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران صادر کرد که شرکت اسپانیایی سولار اند سیلیکون «جی. ان. بی. اچ» به‌عنوان شریک، سرمایه‌گذاری خارجی این طرح را پذیرفته و قرار بود ۹۹ و ۹ دهم درصد سرمایه‌گذاری توسط این سرمایه‌گذار خارجی انجام شود.

حجم سرمایه‌گذاری خارجی این طرح ۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۷۶۷ هزار یورو اعلام‌شده بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.