چابهار- مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان از آغاز صید میگو از مزارع سایت «گواتر» شهرستان چابهار خبر داد و گفت: برداشت ۱۲۰۰ تن میگو از مزارع چابهار پیش بینی می شود.

برداشت ۱۲۰۰ تن میگو از مزارع چابهار پیش بینی می شود

به گزارش قدس آنلاین، هدایت‌الله میرمرادزهی با اعلام خبر آغاز صید میگو از مزارع سایت «گواتر» شهرستان چابهار اظهار داشت: صید میگو از ۳۰ تیرماه سال جاری از مزارع سایت گواتر با میانگین وزن ۱۷ گرم آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال جاری با توجه به اعلام آمادگی پرورش‌دهندگان پیش‌بینی می‌شد یک هزار هکتار از مزارع سایت گواتر زیر کشت قرار گیرد که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بهره‌برداران و فرسودگی شبکه برق، با وجود تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های ذیربط در نهایت تعدادی از مزارع سایت گواتر زیر کشت قرار نگرفت.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال ذخیره‌سازی مزارع گواتر از نیمه اول فروردین‌ماه آغاز شد و در دهم خرداد ماه سال جاری پایان یافت و حدود ۸۳ میلیون پست لارو میگو در این مزارع ذخیره‌سازی شد.

میرمرادزهی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط از هر هکتار بیش از ۲هزار و ۷۰۰ کیلوگرم میگو برداشت شود، افزود: امسال ۷ سرمایه‌گذار با زیر کشت بردن ۲۶ مزرعه در سایت گواتر، برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کردند و پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل برداشت مقدار ۱۲۰۰ تن میگو از این مزارع استحصال شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میگوی پرورشی سایت گواتر از نوع "وانامی" است، خاطرنشان کرد: این گونه پرورشی به دلیل ظاهر شیشه‌ای و کیفیت خوبی که دارد، از بازار پسندی مناسب در داخل و خارج از کشور برخوردار است که بیش از ۹۰ درصد آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و روسیه صادر می‌شود و ارزآوری بسیار خوبی برای کشور در بر خواهد داشت.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.