رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با بیان اینکه روز گذشته حواله جبران خسارات حمله یک قلاده پلنگ ایران به دامدار سیاهکلی پرداخت شد گفت: خسارات ناشی از حمله پلنگ ایرانی به دامداران گیلانی پرداخت می‌شود.

خسارات ناشی از حمله پلنگ به دامداران گیلانی پرداخت می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، قربانعلی محمدپور با اشاره به اینکه حفاظت محیط زیست استان گیلان در راستای حمایت از حیات وحش و گونه‌های رو به انقراض آن تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد اظهار داشت: روز گذشته حواله خسارت حمله یک قلاده پلنگ به 8 راس از گوسفندان دامدار سیاهکلی پرداخت شد. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه دامدار سیاهکلی در مدت زمان خسارت دیدگی همکاری بسیار مطلوبی با این اداره کل داشته است افزود: این دامدار به‌عنوان یک همیار محیط زیست با توجه به متحمل شدن خسارت از این گونه وحشی اقدامات مطلوبی در راستای حفاظت از آن انجام داده است.

محمدپور خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست مبلغی را تحت عنوان جبران خسارت برای اینگونه افرادی که از سوی حیوانات وحشی متحمل خسارت شده و با حفاظت محیط زیست همراهی و همکاری لازم را دارند در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست تحت عنوان بیمه خسارات ناشی از حمله این گونه وحشی به دامداران و کشاورزان را پرداخت می‌کند بیان داشت: این خسارات بر اساس برآورد کارشناسی حوزه حفاظت محیط زیست شهرستان و استان از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه روز گذشته یک فقره از خسارات مذکور به مبلغ 2 میلیون و 250 هزار تومان به دامدار سیاهکلی پرداخت شد افزود: 4 پرونده دیگر به‌منظور پرداخت خسارات ناشی از حمله پلنگ ایرانی در استان گیلان بررسی شده و در جریان اقدامات پرداخت است.

محمدپور با تاکید بر اینکه تلاش است تا پایان ماه آینده مبالغ مذکور به دامداران خسارت دیده پرداخت شود تصریح کرد: تمامی این اقدامات به‌منظور افزایش حفاظت از گونه‌های در حال انقراض پلنگ ایرانی در حیات وحش است.

وی با اشاره به اینکه امروز حمایت‌های جدی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای حمایت از گونه‌های وحشی پلنگ ایرانی و دیگر گونه‌های رو به انقراض صورت می‌گیرد افزود: تلاش است با اینگونه اقدامات بخشی از خساراتی که در گذشته به بدنه حیات وحش کشور وارد شده جبران شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.