بهترین شرایط برای بهره‌وری موجود است.اما مدیریت ضعیف است.اگر این‌ها عناد سیاسی باشد، ظلم به اساتید و دانشجویان می‌باشد. حتی شخصی از بیرون دانشگاه ایثارگری کرد که زمین‌های ورزشی دانشگاه را با هزینه خود اصلاح می‌کند؛ اما مسئولین با سنگ ‌اندازی جلوی او،از انجام این کار منصرفش کردند.

امکانات داخلی فراوان،مدیر کارآمد کم یاب!

به گزارش قدس آنلاین، جواد احدیان، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز  پیرامون مشکلات ورزشی دانشگاه شهید چمران بیان کرد:

«مشکل اصلی ما ساختار مدیریتی است. کوچکترین مشکلات مربوط به مسائل رفاهی می‌باشد. ورزش جزء مسائل رفاهی نیست. جزء مسائل اساسی یک جامعه می‌باشد. باید به آن بها داده شود. ما برای حل مشکلات هر چندکوچک خود باید نامه نگاری‌ها و مجوزهای زیادی را دریافت نماییم. اماکن ورزشی دانشگاه شهید چمران، قابلیت‌ های فراوان و آماده‌ی بهره‌وری فراوانی دارد. بخشی از بودجه آن از وزارت نفت و بخشی دیگر از ارگان‌های دیگر دریافت شده است. اکنون این امکانات در حال بهره‌برداری هستند. اما استفاده‌ آن‌ها برای دانشجویان مشخص نیست. وقتی موضوع را از مسئولین جویا می‌شویم، می‌بینیم که مشکلی برای عدم استفاده از آن‌ها نیست. وقتی این حق مسلم اساتید و دانشجویان رعایت نگردد، چه انتظاری از سخت گیری‌های دیگر است! لذا، با داشتن این همه امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی، مسئولین دانشگاهی اجازه‌ی بهره‌برداری مناسب از آن‌ها را به ما نمی‌دهند.»

وی پیرامون شرایط نامساعد استان خوزستان افزود:

«شرایط استان خوزستان، بسیار حساس است. ما انتظارات خیلی زیادی از مسئولین نداریم. مردم شاهد اتفاقات خوابگاه دانشجویی در دانشگاه شهید چمران بودند. ما از حداقل حقمان می‌خواهیم استفاده نماییم. این را هم از ما گرفته‌اند! شرایط عمومی دانشگاه مساعد نیست. انتظاری از مدیریت اینگونه مسئولین جهت پیشرفت نیست. باید از حداقل امکانات موجود در دانشگاه استفاده کنیم که مسئولان از آن دریغ می‌کنند. ما حتی توسعه دانشگاه را نمی‌خواهیم. ما اجازه‌  استفاده از همین امکانات داخلی که حقمان است را از مسئولین انتظار داریم.

با کمتر از ۲۰۰میلیون تومان می‌توانستند مشکل خوابگاه‌ها را حل نمایند برای دانشگاهی که حدود ۱۴۰میلیارد تومان بودجه دارد، مبلغ زیادی نیست. اگر جلوی این‌ها گرفته نشود، شرایط بدتری رخ خواهد داد. همه‌ی جوان‌ها التزام دارند و قادر به استفاده صحیح از این امکانات جهت پیشرفت هستند. برخی مواقع مشکلات کوچک به نظر می‌رسند. اما وقتی آنها روی هم جمع شوند، مدیریت آن سخت خواهد شد.»

احدیان در مورد شرایط کنونی دانشگاه شهید چمران و اشاره به مواردی دیگر بیان کرد:

«بهترین شرایط برای بهره‌وری موجود است. اما مدیریت ضعیف است. اگر این‌ها عناد سیاسی باشد، ظلم به اساتید و دانشجویان می‌باشد. حتی شخصی از بیرون دانشگاه ایثارگری کرد که زمین‌های ورزشی دانشگاه را با هزینه خود اصلاح می‌کند؛ اما مسئولین با سنگ ‌اندازی جلوی او، از انجام این کار منصرفش کردند. فرمایش مقام معظم رهبری مگر این نیست که باید دانشگاه الگوی یک جامعه باشد!؟ اما مسئولین علی‌رغم داشتن این امکانات تحرکی برای انجام این امور ندارند. این سخنان باید به گوش مسئولین جامعه برسد تا فکری برای مردم خودشان نمایند.»

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.