سمنان- سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از اقدامات اساسی اداره کل در مدیریت حمل و نقل کالا و جلوگیری از حمل محمولات قاچاق خبر داد .

راهکار اساسی اقتصاد مقاومتی در حوزه حمل ونقل مبارزه با قاچاق است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل حمل و نقل پایانه های استان سمنان، احسان منصور کیایی با اشاره به نقش تاثیر گذار حمل و نقل در مبارزه با قاچاق افزود : قاچاق، پدیده شوم و مخربی است که صدمات فراوانی بر پیکر اقتصاد ملی کشور وارد و فعالیت اقتصاد رسمی و برنامه ها و سیاستهای کشور ما را تحت الشعاع قرار داده و دچار اختلال کرده است.

  وی افزود: هماهنگی و جلب مشارکت مابین نهادها و سازمانهای متولی می تواند یکی از اقدامات مهم جلوگیری و کاهش از این پدیده شوم باشد.

منصورکیایی با اشاره به اینکه بر اساس دستور العمل ها و قوانین موجود هر محموله ای که در جاده تردد می نماید ملزم به اخذ بارنامه بوده و متصدی صدور بارنامه باید نسبت به شناسایی و کنترل محمولات دقت کافی داشته باشد افزود: استان سمنان یکی از استان های پیشرو در اعمال کنترل و نظارت بر حمل و نقل محمولات عبوری و خروجی از استان بوده بطوریکه این  اداره کل با مساعدت سایر دستگاههای اجرایی با شناسایی نقاط مستعد تولید بار و ساماندهی حمل کالا از این مبادی گام موثری در راستای کاهش فرار بار و مبارزه با قاچاق کالا برداشته است .

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان افزود: بمنظور مدیریت حمل و نقل محمولات دامی و جلوگیری از گسترش و شیوع بیماریهای مشترک بین دام و انسان، ارسال تمامی محمولات دامی و دامپزشکی باید پس از اخذ مجوز و تائید سلامت از طرف اداره کل دامپزشکی با اخذ بارنامه صورت پذیرد.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل های واصله از ابتدای اجرای طرح کنترل محمولات بهداشتی و دامی ۹۶  قلم کالا  مشمول اخذ مجوزهای لازم برای حمل شده است .

وی با اشاره به اقدامات اجرایی پیشگیرانه از قاچاق کالا گفت: یکی از اقدامات اساسی در کنترل حمل و نقل محمولات، جلوگیری از تضییع حقوق دولتی و پیشگیری از گسترش پدیده شوم قاچاق، طرح شناسه دار کردن انبارها بوده که در استان سمنان بصورت پایلوت اجرا شد و پس از طی مراحل آزمایشی در کل کشور تعمیم داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.