مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز سه‌شنبه طرح تحریم ایران، روسیه و کره شمالی به بهانه‌های واهی را به رای می‌گذارد.

طرح تحریم ایران،روسیه،کره شمالی امروز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می شود

به گزارش قدس آنلاین، این مجلس روز سه‌شنبه طرح دو حزبی مقابله با کشورهایی که «متخاصم» خوانده شده‌اند، از طریق طرح موسوم به HR۳۳۶۴ را به منظور تحریم ایران، روسیه و کره شمالی به رای می‌گذارد.

به ادعای مجلس نمایندگان آمریکا، ایران، روسیه و کره شمالی با مجموعه‌ای از «اقدامات جنگ‌طلبانه» از جمله آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیما،  حمایت از سازمان‌های تروریستی و مداخله در امور داخلی کشورهای همسایه،  امنیت ملی آمریکا را تهدید و ثبات جهانی را تضعیف می‌کنند. به همین منظور مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه درباره «طرح دو حزبی مقابله با کشورهای متخاصم از طریق تحریم HR۳۳۶۴ به منظور استفاده از اهرم اقتصادی و سیاسی برای پاسخگو قرار دادن آن‌ها رای‌گیری می‌کند.

در پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان، روسیه، کره شمالی و سوریه آمده است: ده دلیل برای حمایت از این طرح وجود دارد:

۱. این طرح ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) و اولیگارش‌های وی (بازرگانان ثروتمند دارای نفوذ سیاسی) را با هدف قراردادن فساد مالی بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه از جمله فروش سلاح و صادرات نفت و گاز و همچنین عاملان نقض فاحش حقوق بشر را در این کشور تحریم می‌کند.

۲. این طرح هر کسی را که در برنامه موشکی بالستیک رژیم ایران مشارکت دارد هدف قرار می‌دهد، هدف از این برنامه تولید موشک‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است.  
این طرح برنامه موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی را با قطع دسترسی رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به دلار تحت فشار قرار می‌دهد.

۴. این طرح تحریم‌های موجود علیه روسیه را به سبب مداخلاتش در اوکراین و حملات سایبری علیه آمریکا و دموکراسی‌های دیگر و همچنین اعمال تحریم‌های جدید به منظور تقویت رژیم «آدم‌کش» اسد در سوریه تقویت می‌کند.

۵. این طرح تخفیف تحریم‌های روسیه را مشمول بازبینی کنگره آمریکا قرار می‌دهد.

۶. این طرح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به سبب حمایتش از تروریسم که تهدیدی مستقیم برای آمریکا و متحدان ما از جمله اسرائیل است، تحریم می‌کند.

۷. این طرح چندین بند کلیدی در طرح اصلی سنا را شفاف‌سازی می‌کند که می‌توانست به کارفرماها و تولیدکنندگان صدمه بزند و در واقع اولیگارش‌های انرژی روس از آن منتفع می‌شدند.

۸. این طرح توانمندی کره شمالی را برای انجام تجارت غیرقانونی از طریق برخورد با صنعت کشتیرانی این کشور و دسترسی آن‌ها به بنادر بین‌المللی محدود می‌کند.

۹. این طرح به تقویت امنیت انرژی در اروپا و بهبود همکاری با متحدان ما به منظور مقابله با نفوذ روسیه در اروپا کمک می‌کند.

۱۰. این طرح افرادی را تحریم می‌کند که به عنوان نیروی برده برای کره شمالی به کار گرفته می‌شوند؛ نیروهایی منبع میلیاردها دلار برای رژیم کیم به شمار می‌آیند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.