کرمانشاه- معاون اول رئیس جمهور از برداشت ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبی در کشور خبر داد و گفت: بخش کشاورزی یکی از عوامل مهم برای توسعه کشور است.

۱۰ میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های آبی اختصاص می یابد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه در آیین آبگیری دو سد «جامیشان» و «زمکان» در شهرستان دالاهو اظهار کرد: مسئله آب یکی از مهم‌ترین چالش‌های بزرگ پیش ‌روی کشور است، بنابراین مردم باید در مصرف بهینه آب مدیریت داشته باشند.

معاون اول رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه برای استفاده مطلوب از آب‌های کشور نهضت بزرگ سدسازی در کشور راه افتاده است، افزود: ۳۸ میلیارد مترمکعب آب در این راستا پشت سدها ذخیره شده است.

وی از برداشت ۱۰ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به منظور اجرای طرح‌های آبی در کشور خبر داد و تصریح کرد: موافقت مقام معظم رهبری نشان از اهتمام و توجه ایشان به مسئله آب است.

جهانگیری با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آبی هیچ محدودیتی در منابع نداریم، متذکر شد: نحوه استفاده ما از آب در بخش کشاورزی با شرایط کشور سازگار نیست و ما باید به سمت آبیاری‌های نوین و کشت گلخانه‌ای برویم.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای مصرف آب توسط مردم گفت: باید صنایع پرمصرف خود را به سواحل دریاها ببریم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه سواحل در بسیاری از کشورها کانون توسعه هستند، افزود: باید مسئله آب امروز مورد توجه قرار گیرد، چراکه این موضوع می‌تواند آینده کشور را به خطر بیندازد.

وی به استعدادها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: بخش کشاورزی یکی از عوامل مهم برای توسعه است و اگر شرایط را فراهم کنیم می‌توان کار بزرگی در توسعه کشور انجام داد.

معاون اول رئیس‌ جمهور افتتاح طرح‌های روستایی را بسیار مهم دانست و افزود: به بیش از ۶ هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می‌شود، در سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار و امسال هم ۳۰۰ میلیون دلار با تصویب مجلس به آبرسانی روستاها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته به ۲ هزار و ۹۸۰ روستا در کشور آبرسانی شده و آب آشامیدنی سالم در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

جهانگیری با اشاره به ارائه لایحه دولت در برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها اظهار کرد: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات و با بهره پایین در روستاها به کسانی که برای اشتغال در روستاها گام بردارند، پرداخت می‌شود.

وی تأکید کرد: هر کسی در روستاها می‌تواند کار تولیدی انجام دهد طرح خود را آماده کند، چراکه دولت شرایط این تسهیلات را تا یک ماه آینده اعلام می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.