«اشتری با اینکه 15 سال بیشتر ندارد در حال حاضر نفر دوم رنکینگ پینگ پنگ ایران است و بالاتر از او ندا شهسواری قرار دارد.»

اشتری: اعتماد به دختران ایرانی همیشه باعث سربلندی شده است

قدس آنلاین - گروه ورزشی - هاشم رسائی فر: مهشید اشتری، پینگ پنگ باز مطرح و صاحب نام پینگ پنگ ایران است که آوازه اش از مرزها فراتر رفته است. آوازه دختر پینگ پنگ باز مشهدی تیم ملی نه بواسطه افتخاراتی است که به دست آورده بلکه به این دلیل همه از مهشید اشتری به عنوان یک پدیده یاد می کنند که او با سن و سال کمی که دارد توانسته در بالاترین سطوح رقابت های آسیایی و جهانی در رده های مختلف سنی شرکت کند و افتخار آفرینی کند. 

اشتری با اینکه 15 سال بیشتر ندارد در حال حاضر نفر دوم رنکینگ پینگ پنگ ایران است و بالاتر از او ندا شهسواری قرار دارد که تجربه حضورش در تیم ملی چیزی بیش از سن و سال مهشید اشتری است. روند رو به رشد اشتری در سال های اخیر همه نگاه ها را معطوف به دختر طلایی پینگ پنگ ایران کرده است .خیلی ها المپیک 2020 توکیو را اوج هنرنمایی های او می دانند. قهرمانی در رده های مختلف سنی در کشور، قهرمانی در بازی های کشورهای اسلامی، حضور در رقابت های جهانی آلمان و مسابقات قهرمانی آسیا از جمله افتخاراتی است که مهشید اشتری با توجه به سن و سال کمی که دارد توانسته آنها را تجربه کند. سالروز تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر بهانه ای شد تا با پر افتخار ترین دختر پینگ پنگ ایران از او افتخاراتش صحبت کنیم.

* خیلی ها معتقد اند مهشید اشتری بیشتر از سن و سالی که دارد تجربه و افتخار توانسته به دست آورد.
این نظر لطف دوستان است. من از زمانی که سمت و سوی ورزش رفتم و راکت پینگ پنگ را دستم گرفتم با عشق و علاقه این رشته را دنبال کردم و همیشه دوست داشتم هر جایی که هستم بهترین باشم.خدا را شکر تا کنون به آنچه که دنبالش بودم رسیدم.

* شما در حال حاضر نفر دوم رنکینگ بهترین پینگ بازان ایران هستید و پشت سر ندا شهسواری فکر می کنید تا چه زمانی بتوانید به رنکینگ یک برسید؟
 در حال حاضر برای من رتبه ای که در رنکینگ دارم اهمیت چندانی ندارد نه اینکه دوست نداشته باشم نفر اول شوم اما با توجه به تجربه ای که خانم شهسواری دارند و مسابقات و تورنمنت هایی که شرکت کرده اند در رتبه اول قرار دارند. کسب رنکینگ بهتر و برتر ابتدا به تجربه و حضور در رقابت های داخلی و مهمتر از آن برون مرزی دارد که در این مورد من هنوز از خانم شهسورای عقب تر هستم. 

* صحبت از مسابقات برون مرزی شد نتایجی که شما در مسابقات برون مرزی به دست آورده اید خیلی فراتر از آنچه بوده که انتظار می رفت.
من در هر رقابتی که شرکت می کنم تمام سعی و تلاشم را به کار می گیرم که بهترین نتیجه ممکن را به دست آورم ولی هر چه که در مسابقات برون مرزی بیشتر شرکت کنیم تجربه و آمادگی بالاتر خواهد رفت که متأسفانه امکان اینکه به مسابقات برون مرزی اعزام شویم کمتر پیش می آید.

* چرا ؟ دلیل خاصی دارد؟
بزرگترین دلیل آن نبود بودجه کافی است. فدراسیون کشش ندارد که ما را برای همه مسابقات و تورنمنت ها اعزام کند برای همین هم هست که نمی توانیم در رنکینگ جهانی خیلی زیاد پیشرفت کنیم. 

* تغییراتی که در رأس فدراسیون به وجود آمده است هم نتوانسته شرایط را برای پینگ پنگ بانوان بهتر نماید؟
از زمانی که آقای قارداشی رئیس فدراسیون شده است خیلی شرایط عوض شده است اردوهای بهتر و منظم تری برگزار می شود و امکانات بهتر شده است و اینکه مسابقات ما از تلویزیون پخش مستقیم می شود در نحوه قراردادهای ما تأثیر گذاشته است اما هنور که هنوز است وضعیت مالی فدراسیون آن گونه نیست که اعزام های مکرر برون مرزی داشته باشد.

* با اینکه شهسواری را در رقابت های برون مرزی شکست دادید هنوز در یک مسابقه رسمی به این مهم دست نیافتید فکر می کنید چه زمانی بتوانید نفر رنکینگ کشور را هم شکست دهید؟
بله درست است من هنوز در مسابقه رسمی نتوانسته ام خانم شهسواری را شکست دهم الان هم در راه حضور در رقابت های تور ایران هستم که برترین های ایران در این مسابقات در گرگان حضور دارند خانم شهسواری هم آنجا هستند که امیدوارم اگر شد خانم شهسواری را در این مسابقات شکست دهم.

* مسابقات بازی های آسیایی و المپیک 2020 مهمترین رویدادهای پیش روی ورزش ایران است. برنامه شما برای این دو رویداد مهم چیست؟
بازی های آسیایی که سال آینده برگزار می شود هنوز تکلیفش مشخص نیست و نمی دانم که در این مسابقات خواهم بود یا نه اما باید بگویم هدفی که من برای خودم در حال حاضر در نظر گرفتم المپیک 2020 است المپیکی که از همین الان برای رسیدن به آن تمریناتم را دنبال می کنم.

* حتما می دانید امروز سالروز تولد حضرت معصومه(س) و روز دختر است شما به عنوان یک دختر موفق ایرانی شرایط دختران کشورمان را چگونه می بینید؟
من به عنوان یک دختر ایرانی خوشحال هستم که روزی به عنوان دختر در کشورمان هست که به وجود دخترانمان هم افتخار کنیم. اما در مورد شرایط دختران ایران باید بگویم دختران ایرانی هر جا و در هر میدانی که حاضر شدند بهترین نتایج و افتخارات را به دست آورده اند. اعتماد به دختران ایرانی همیشه باعث سربلندی شده است.

* دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) در پیش است در این مورد چیزی هست که بخواهید بگویید؟
وجود امام رضا(ع) در مشهد نعمت بزرگ و غیر قابل انکاری است که همه ما نسبت به این نعمت بزرگ خدا را شکر می کنیم من هم همیشه ارادت خاصی به امام هشتم داشتم و هر زمان که قرار است در مسابقات شرکت کنم بدون تردید از ایشان کمک می طلبم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.