گرگان- دبیر جشن‌های زیرسایه خورشید در استان گلستان با اشاره به حضور خادمان بارگاه منور رضوی در قالب کاروان دهمین جشن های مردمی زیرسایه خورشید در استان گلستان، از سرکشی این خادمان از خانواده جان باختگان معدن آزادشهر خبر داد.

خادمان رضوی به ملاقات خانواده جان باختگان معدن آزادشهر می روند

به گزارش قدس آنلاین، سید حسام بنی‌فاطمه ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس در جهان اسلام، سازمان فرهنگی در آستان قدس تشکیل و در استان‌ها نیز کمیته امور فرهنگی تشکیل شده است.

وی افزود: امسال نیز کاروان دهمین جشن‌های مردمی زیرسایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی به صورت کاملا مردمی همزمان با ۳۱ استان کشور و ۳۴ کشور خارجی، به ۱۴ شهرستان استان گلستان نیز سفر می‌کند.

دبیر جشن‌های زیرسایه خورشید در استان گلستان و مسئول شبکه جوانان رضوی تصریح کرد: شعار محوری امسال این کاروان «به تو اقتدا می‌کنم یاعلی ابن موسی الرضا(ع)» است و این کاروان فرهنگی را می‌توان بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور در حوزه جشن‌ها دانست. هدف از برگزاری این جشن ها، توسعه و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور است که باید رسانه‌ها نیز در این راه به ما کمک کنند.

وی اظهار کرد: جشن‌های زیرسایه خورشید در ۲۸ قالب برنامه در همه ۱۴ شهرستان استان گلستان و ۷۷ منطقه استان اجرا می‌شود که از این تعداد ۴۹ منطقه روستایی و ۲۸ منطقه شهری است.

دبیر جشن‌های زیرسایه خورشید در استان گلستان گفت: در این ۷۷ نقطه در مجموع ۳۱۳ عنوان برنامه در طول مدت یک هفته حضور این کاروان در استان اجرا می‌شود که سرکشی به خانواده جان‌باختگان معدن زمستان یورت آزادشهر، قرائت خطبه عقد زوج های جوان، اجرای طرح «عروسک قشنگ من» و توزیع سبدهای حمایتی بین نیازمندان از برنامه‌هایی است که در این مدت اجرا می‌شود.

بنی‌فاطمه افزود: در این مدت حداقل ۱۴۰ بسته حمایتی بین نیازمندان استان در همه شهرستان‌ها توزیع می‌شود و بازدید از کانون‌های جهادی، کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی و حضور در کمپین «یک جهان مهربانی» از دیگر برنامه‌های این جشن است. جشن متمرکز زیر سایه خورشید نیز در شب ولادت امام رضا(ع) ۱۲ مرداد ماه ساعت ۸ از ورودی امامزاده عبدالله گرگان با حضور خادمان رضوی و مردم آغاز و به صورت مستقیم از شبکه استانی پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.