رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: برای طرح اشتغالزایی و توانمندسازی ۵۰۰ میلیارد تومان به استان لرستان خواهیم داد و چنانچه این رقم ظرف یک تا یک و نیم سال جذب شود این رقم را افزایش می دهیم.

۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح اشتغالزایی در لرستان اختصاص می یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد مخبر دزفول عصر سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان لرستان با بیان اینکه در کشورمان نعمات خدادادی عجیبی داریم که قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست اظهار داشت: در برخی از استان‌ها به اندازه هلند آب و بارندگی داریم ودر کشور ۲۷۰۰ کیلومتر دسترسی به دریا داریم ولی در لرستانی با این همه ظرفیت شاهد ۱۳.۳ درصد معادل ٨۰ هزار نفر بیکارهستیم.

وی با تاکید براینکه بخشی از بیکاری لرستان فرهنگی است تصریح کرد: مشکل اساسی در فرهنگ کار داریم و همه به دنبال گرفتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد:متاسفانه در کشور ما نیز همه مردم دنبال این هستند لیسانس بگیرند، ۳۰ درصد افراد بالای ۲۵ سال در آمریکا دارای تحصیلات بالای لیسانس نیستند، کارآفرین ترین آدم ها در این کشورها دانشگاه را طی نکرده اند.

مخبردزفول عنوان کرد: در این باب مشکلات جدی داریم و هنگامی‌که مردم در مساله‌ای وارد نشوند مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی ما عدم مهارت است و باید مردم را بسیج کنیم تا کار یاد بگیرند و مهارت بیاموزند خاطر نشان کرد: در این برهه بیکاری، افرادی که دارای مهارت هستند بیکار نیستند.

مخبردزفول افزود:بستر حضور مردم در صحنه را ایجاد نکردیم و چنانچه مردم را ثروتمند و حرفه‌ای نکنیم کشور آسیب خواهد دید.

وی اضافه کرد:در بحث امنیت و سیاست با حضور مردم به موفقیت‌هایی رسیدیم ولی در بحث اقتصاد چون مردم حضور ندارند موفق نبودیم و متاسفانه نتوانسته‌ایم فرهنگ کار و حرفه‌آموزی را در میان مردم نهادینه کنیم.

مخبردزفول با بیان اینکه تاکنون بنیاد برکت ۳۱۰ طرح اقتصادی را با مشارکت مردم انجام داده است گفت:در لرستان باید روی توانمندسازی مردم کار کنیم که این مهم با طرح برکت، آفتاب و آسمان قابل انجام است.

وی اظهارداشت: برای طرح اشتغالزایی و توانمندسازی ۵۰۰ میلیارد تومان لرستان خواهیم داد و چنانچه این رقم ظرف یک تا یک و نیم سال جذب شود قول می‌دهیم این رقم را افزایش دهیم.

مخبردزفول ابراز کرد:ر طرح‌های عمرانی و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان به استان خواهیم داد.

وی گفت: برای ساخت و تکمیل مسکن نیز در لرستان ۵۰۰ واحد دیده شده که آن را به ۱۰۰۰ مورد افزایش می‌دهیم. مخبردزفول با اشاره به طرح برکت خانواده نیز یادآورشد:در این راستا ۲.۵ میلیارد تومان را ستاد و مابقی را استان تقبل می‌کند. همچنین تعداد جهیزیه‌ها با یک‌هزار مورد موافقت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ساخت مسجد و خانه عالم در استان با حداکثر توان انجام خواهیم داد افزود: همچنین برای مراکز دانش‌بنیان ۲۰ میلیارد تومان ستاد و ۲۰ میلیارد تومان هم استان تقبل خواهد کرد.

مخبردزفول همچنین عنوان کرد:به هر شهرستان استان یکصد مورد وام مشاغل خانگی به مبلغ پنج میلیون تومان پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ صنایع دستی در دنیا مقام هشتم و در تنوع مقام اول را داراست اظهارکرد:این صنعت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درآمد دارد که سهم کشورمان تنها ۵۰۰ میلیون دلار است و باید روی این موضوع میراث کار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.