خرم آباد- استاندار لرستان گفت: در بحث حمایت از طرح های دانش بنیان سال قبل بیش از۸۵ محصول دانش بنیان در استان معرفی شد که باید تجاری سازی شوند لذا تقاضا می شود تسهیلاتی در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یابد.

۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های دانش بنیان اختصاص یابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هوشنگ بازوند عصر سه شنبه در نشست مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اظهارداشت: لرستان در بحث معادن سنگ، گیاهان دارویی، عسل، پرورش ماهیان سردآبی و در حوزه گردشگری و کشاورزی ظرفیت های فراوانی دارد.

وی بیان کرد:وجود ۳۲ طاقدیس نفتی در لرستان، ظرفیت های طبیعی و تاریخی لرستان این استان را به عنوان پایتخت ژئوتوریسم معرفی کرده است.

بازوند خاطر نشان کرد: مشکل خاصی در بحث راه های بین شهری لرستان وجود ندارد اما در بخش راه روستایی با مشکلات جدی مواجه هستیم و هرسال شاهد قطع راه های ارتباطی در زمستان در شهرستان الیگودرز و اطراف خرم آباد هستیم.

وی با بیان اینکه ۶۳ مدرسه شبه کپری و بیش از ۶۰ مدرسه خشت و گلی در لرستان وجود داردتصریح کرد: در بحث برق و آبرسانی به روستاها هنوز مشکل داریم چراکه بیش از یکهزار روستای لرستان زیر ۲۰ خانوار است.

بازوند با بیان اینکه ۲۴صنعت و ۲ واحد کشاورزی آماده مشارکت با این ستاد هستند گفت: با وجود ۲ الگوی آسمان و آفتاب ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) آمادگی کامل برای اجرای این ۲ الگو در استان وجود دارد و کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای الگوی آفتاب در استان لرستان امکان تولید ۲ هزار تن عسل در این استان وجود دارد ،عنوان کرد:سرمایه گذاری تدبیر در یکی از طرح های استان مانند پالایشگاه پلدختر، پتروشیمی، لاستیک سازی، احیا و فرآوری معادن قیر را معرفی و در آن بخش سرمایه گذاری کند.

استاندارلرستان ادامه داد: در بحث حمایت از طرح های دانش بنیان سال قبل بیش از۸۵ محصول دانش بنیان در استان معرفی شد که باید تجاری سازی شوند لذا تقاضا می شود تسهیلاتی در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یابد.

بازوند خاطر نشان ساخت: در راستای راه اندازی و فعال سازی واحدهایی که به دلیل نبود سرمایه در گردش تعطیل هستند تقاضا می شود تا سقف پنج میلیارد ریال به آنها کمک شود و درصورت نیاز بیشتر استانداری نیز کمک می کند.

وی افزود:در راستای وام قرض الحسنه برای مشاغل خانگی به هر شهرستان ۱۰۰وام به مبلغ ۵۰ میلیون ریال اختصاص یابد.

بازوندافزود:یکی از حوزه های نیازمند کمک در این استان صدا وسیما است که برخلاف کمک های استان به ویژه در بحث پوشش دیجیتال روستاها مشکل وجود دارد و در هر روستایی که پوشش داده نشده شاهد استفاده اهالی از ماهواره هستیم.

مقام عالی دولت در لرستان با اشاره به نیاز اعتباری جهت تکمیل دانشگاه علوم قرآنی استان عنوان کرد:یک هزار واحد مسکن محرومان نیازمند کمک داریم.

بازوند در خصوص طرح برکت خانواده برای درمان زوج های نابارورنیزابراز داشت : این افراد برای رفت و آمد و هزینه های سفر مشکل دارند که با همکاری با جهاد دانشگاهی یک مرکزدرمان زوج های نابارور در لرستان تاسیس می شود.

وی گفت: در این راستا تامین زمین نیازمند ۴۰ میلیارد ریال و تامین تجهیزات نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

بازوند عنوان کرد:این مرکز توسط استانداری تهیه می شود و انتظار می رود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز در راستای تامین تجهیزات همکاری داشته باشد.

استاندارلرستان تصریح کرد:در سال گذشته عملکرد خوبی در راستای تامین جهیزیه در استان انجام شده و سه هزار میلیارد ریال وام پرداخت شده است اما ۲۰ هزار نفر در نوبت هستند که تقاضا می شود برای هر شهر ۱۰۰ جهیزیه ودر مجموع یک هزار و ۱۰۰ جهیزیه تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.