رئیس جمهور آمریکا رسما از پایان یافتن برنامه حمایت از معارضان سوری که در حال جنگ با دولت بشار اسد هستند، خبر داده است.

ترامپ: برنامه کمک به معارضان سوری، "خطرناک و بی فایده" بود

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن برنامه حمایت و کمک به معارضان سوری را پایان داده است چرا که این برنامه خطرناک و بی فایده بوده است.

اظهارات ترامپ چند روز پس از آن مطرح شده است که ژنرال تونی توماس فرمانده نیروهای ویژه آمریکایی تایید کرد که عملیات 4 ساله حمایت از معارضان سوری به پایان رسیده ولی این مساله را رد کرد که این تصمیم با هدف جلب رضایت روسیه اتخاذ شده است.

ترامپ با انتشار توئیتی به شدت از روزنامه واشنگتن پست انتقاد کرد و نوشت: واشنگتن پست آمازون حقایق مربوط به تصمیم من برای پایان دادن به هزینه های مربوط به برنامه خطرناک و بی فایده حمایت از معارضان سوری که در حال جنگ با بشار اسد هستند را جعل کرده است.

واشنگتن پست پیش از این با انتشار مقاله‌ای با عنوان " همکاری با روسیه راهبرد اصلی ترامپ در سوریه"، به انتقاد از این تصمیم دولت ترامپ پرداخته بود.

واشنگتن پست به نوعی تصمیم ترامپ برای پایان دادن به برنامه حمایت از معارضان سوری را معامله‌ای بین آمریکا و روسیه در سوریه ارزیابی کرده است.

آمریکا و روسیه اخیرا برای ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه به توافق رسیده اند. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2013 میلادی با برنامه حمایت از معارضان سوری که علیه دولت بشار اسد می جنگند، موافقت کرد.

از آن زمان تاکنون هزاران نیروی ضد دولتی سوریه آموزش داده و مسلح شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.