معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز ایران هراسی را به ایران دوستی تبدیل کردیم و دیگر حرف آمریکایی ها خریدار ندارد.

ایران هراسی را تبدیل به ایران دوستی کردیم/حرف آمریکا خریدار ندارد

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری عصر امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به روز دختر و ولادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: واقعیت این است که بانوان در کشور ما یک مطالبه به حقی دارند و آن اینکه نسبت به توانایی ها و زحمات آنها برایشان موقعیت های مناسبی فراهم شود.

جهانگیری با انتقاد از انتصاب مدیران توسط دولت در کرمانشاه گفت: همین سالن شورای اداری چرا مدیر زن نمی بینیم. نخبگان زن ما توانایی های زیادی دارند و نمونه آن همین خانم میرزاخانی که اخیرا به رحمت ایزدی پیوست.

وی افزود: دولت در برنامه ششم سهم ۳۰ درصدی برای مدیریت بانوان دیده است و آن وقت این وضعیت تغییر خواهد کرد. همچنین تصمیم گرفته ایم که در آینده ۸ سال سن مدیریتی کشور را کاهش دهیم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در پایان دولت یازدهم می توانیم بگوییم که نسبت به هر آنچه که تمرکز داشتیم موفق بودیم. در تعاملات خارجی، مذاکرات هسته ای و بحث ایران هراسی موفق شدیم کاری کنیم که همه ایران را دوست داشته باشند و دیگر حرف آمریکا خریدار نداشته باشد.

وی افزود: دولت همچنین در اقتصاد توفیق داشته و توانسته ثبات ایجاد کند. سیاست های اقتصاد مقاومتی هم به خوبی پیش رفته است و در مجموع می توانیم بگوییم در حوزه های سیاسی و اقتصادی اجتماعی موفق بودیم.

جهانگیری گفت: ما چالش های عمده ای ره در کشور داریم. این بیکاری دیگر نسخه های قدیمی برای آن جواب نمی دهد. نرخ بیکاری همین کرمانشاه که گفتند تن من را لرزاند!

وی افزود: ما باید برای هر استعداد و رشته تحصیلی و مهارت متناسب با آن فرصت شغلی ایجاد کنیم. باید بتوانیم اقتصاد کشور را رشد دهیم که سالانه ظرفیت ایجاد یک میلیون شغل داشته باشیم. امروز کشورهایی که می توانند بیش از ۵۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کنند به تعداد انگشتان دست است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: در حوزه آب هم می بینید که دریاچه ارومیه و تالاب ها چه وضعیتی دارند. از نظر محیط زیست هم دچار چالش هستیم. از نطر اداری امروز بودجه ما کفاف بودجه جاری را نمی دهد چه برسد به خرج توسعه کشور. اینها همه برای ما چالش هستند.

معاون اول رئیس همچنین با اشاره به فرصت های موجود در کشور گفت: کشور ما در مقابل همه این چالشها ظرفیت های بی نظیری دارد و مردم از مسئولین توقع دارند که با این فرصت ها چالش های موجود را بر طرف کنند.

وی نیاز مهم امروز را وحدت و همدلی دانست و گفت: برای رفع چالش ها با استفاده از فرصت ها نیاز به یک وحدت ملی هستیم و البته هر کس باید یقه خودش را بگیرد که مثلا برای اقتصاد مقاومتی چه کرده است. رهبر معظم انقلاب علاوه بر دولت همه نهادها از قوای دیگر تا نیروهای مسلح و... را مسئول پیشبرد اقتصاد مقاوتی دانستند.

وی ابراز امیدواری کرد دولت دوازدهم با پشتوانه خوب انتخابات بتواند در این مسیرها و چالشهای پیش رو موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: همانطور که در دولت یازدهم مسائل اقتصادی و سیاست خارجی اولویت بود در دولت آینده به مسائل آسیبهای اجتماعی و توجه به نظرات نخبگان تمرکز خواهیم کرد.

 توسعه نیافتگی استان کرمانشاه چه دلیلی دارد؟

جهانگیری با اشاره به توسعه نیافتگی استان کرمانشاه گفت: باید بررسی کرد و دید استان کرمانشاه با داشتن همه آنچکه باید داشته باشد چرا توسعه نیافته است؟ نخبگان استان این را بررسی کنند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به وجود کوله بری در مزهای کشور گفت: این کار جلوه خوبی برای مردم ایران ندارد و باید فکری کرد که هم این معضل برطرف شود و هم مردمی که مجبورند برای گذران زندگی خود به این کار بپردازند مشکلشان برطرف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.