وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقتصاد را به عنوان فعالیت بنگاهی نگاه نکنیم. ۲.۵ میلیون هکتار سطح استان است اما عدم تعادل در اشتغال و مسائل مدیریتی و .. در استان وجود دارد.

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی امروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس جمهور و در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، راه آهن ما در نهایت به مدیترانه شرقی وصل می شود و یکی از مشکلات کشور در بحث حمل و نقل چگونگی انتقال به مدیترانه شرقی بود.

وی افزود: نصف جمعیت استان در کرمانشاه است و ۷۰ درصد جمعیت شهری در کرمانشاه است و این عدد را در تهران نیز نداریم و این مسئله باید در بحث آمایش حل شود.

حجتی تاکید کرد: اقتصاد را به عنوان فعالیت بنگاهی نگاه نکنیم. ۲.۵  میلیون هکتار سطح استان است اما عدم تعادل در اشتغال و مسائل مدیریتی و ... در استان وجود دارد.

وی افزود:  باید جلوی این روند را در استان بگیریم و گرنه اداره استان سخت می شود، در مصوبه هفته پیش نیز گفتیم ما از هزار میلیارد می گذریم تا مشکلات را حل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در کردستان، جنوب آذربایجان غربی و اورامانات ۷۰۰ میلیمتر بارندگی داریم و  استان کرمانشاه بهترین خاک را که خاک سیاه است دارد و اگر خاک سیاهی در کشور وجود دارد متعلق به کرمانشاه است.

حجتی اشاره ای نیز به بحث تسهیلات بانکی داشت و گفت: مانده تسهیلات در بانکهای استان محدود است. به همین دلیل بانک های استان جوابگوی طرح های بهین یاب و... نیست اما مکاتبه ای کردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.