وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود ۷.۵میلیون نفر از جمعیت کشور وارد دوره سالمندی شده اند که امکانات و تجهیزات موجود برای خدمات رسانی به این قشر مطلوب نیست.

۷.۵میلیون نفر درکشور سالمند هستند/ضرورت گسترش دامنه خدمات سالمندی

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی عصر سه شنبه در جریان بازدید از مرکز جامع توانبخشی خیرساز شهرستان خمین، اظهار داشت: راهبرد برنامه ششم توسعه در حوزه سالمندی، توسعه خدمات و زیرساخت های درمانی و کاهش هزینه ها برای این قشر از جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین رویکرد دولت یازدهم در همین راستا بوده که خدمات مختلف به سالمندان افزایش یابد، راه اندازی خانه های گفت و گوی سالمندان و گردشگری سالمندی از جمله برنامه های مبتنی بر این رویکرد است.

ربیعی بیان کرد: واقعیت آن است که جمعیت سالمندی کشور با روند افزایشی روبرو است و طی سال های آینده به ۳۰ میلیون نفر نیز می رسد بنابراین باید از هم اکنون برای مدیریت خدمات به این بخش از جامعه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون شاهد آن هستیم که حوزه های درمانی، اجتماعی، رفاهی و تفریحی برای جمعیت سالمند کشور به خوبی ساماندهی نشده و نیاز است که این کاستی ها به صورت علمی و با برنامه ریزی مدون هر چه زودتر برطرف شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در این حوزه سازمان های مردم نهاد نیز می توانند نقش موثری ایفا کنند و از ظرفیت جلب مشارکت های مردمی آنان برای فعالیت های اجتماعی و یا خیرخواهانه بهره گرفت.

ربیعی ادامه داد: مشارکت خیران در ساماندهی امور مختلف جامعه در کشور ما بسیار موثر بوده و هست و عمدتا خیرین چندین برابر بودجه نهادهای حمایتی در حوزه خدمات اجتماعی مشارکت و مساعدت می کنند که بسیار ارزشمند است.

گفتنی است مرکز جامع توانبخشی خیرساز شهرستان خمین برای بیماران مزمن بستر، ام اس و سالمندان ساخته شده که خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، مشاوره ای، دارویی و توانبخشی در آن انجام می شود و برای تکمیل این مرکز و بهره برداری از هفت بخش دیگر آن، نیاز به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.