سخنگوی ناتو از فراهم شدن شرایط بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی قونیه ترکیه خبر داد.

امکان بازدید نمایندگان آلمانی از پایگاه هوایی قونیه فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری از تلاش دبیرکل ناتو برای میانجی گری برای فراهم آوردن امکان بازدید نمایندگان پارلمان آلمان از  پایگاه نظامی هوایی قونیه ترکیه به منظور کاهش تنش های به وجود آمده میان ترکیه و آلمان به عنوان دو عضو این پیمان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، «پیرز کازالت» سخنگوی ناتو در این خصوص گفت: دبیرکل (ناتو) شرایط را برای بازدید اعضای پارلمان آلمان از پایگاه هوایی قونیه در چارچوب (قوانین) ناتو فراهم کرده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود افزود: پایگاه هوایی قونیه برای فعالیتهای ناتو در حمایت از ترکیه و ائتلاف ضد تروریستی بسیار حیاتی است.

این در حالیست که روابط میان دو کشور آلمان و ترکیه طی ماه های اخیر به بدترین میزان خود طی سالهای اخیر رسیده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز طی سخنانی به شدت از تهدیدات دولت آلمان علیه آنکارا مبنی بر احتمال وضع تحریم های اقتصادی انتقاد کرده و گفت که دولت آلمان در صورت انجام چنین اقدامی بهای آن را خواهد پرداخت.

اردوغان گفت: اگر شما فکر می کنید می توانید ترکیه را با تهدید به تحریم بترسانید، باید بهایی بیش از آنچه حساب می کنید پرداخت کنید.

 گفتنی است «زیگمار گابریل»، وزیر خارجه آلمان هفته گذشته با انتقاد شدید از دستگیری شش فعال حقوق بشری در ترکیه از جمله یک شهروند آلمانی، آنکارا را نسبت به وضع تحریم های اقتصادی از سوی برلین و اتحادیه اروپا تهدید کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.