مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن دهه کرامت در ۸۰ هزار مسجد سراسر کشور خبر داد.

برگزاری جشن دهه کرامت در ۸۰ هزار مسجد سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی بعد از ظهر سه شنبه در آیین افتتاحیه مراسمات دهه کرامت استان تهران در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: دهه کرامت، دهه غبارروبی دل‌ها و دهه کسب معرفت است.

وی با بیان این که در ۸۰ هزار مسجد در سطح کشور جشن شادی امام رضا(ع) برگزار می شود، افزود: ۹۲ هزار هیات، ۲۸ هزار پایگاه بسیج و چندین نهاد دیگر در حال انجام فعالیت‌های سازماندهی شده هستند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر(ص) بدون مزد برای تبلیغ دین خدا تلاش کردند، گفت: پیامبر گرامی اسلام درخواست اجر رسالت داشتند و این مزدخواهی ایشان در واقع به نفع خود مردم است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که هجرت امام رضا(ع) از روی زورگویی بود، گفت: امام رضا(ع) تهدید را به فرصت تبدیل کردند و با هوشمندی توانستند رهنمودهای پدرانشان را به مردم منتقل کنند.

وی گفت: امام رضا(ع) در سفر تاریخی‌ خود به گونه‌ای عمل کردند که باطل به جبهه حق نفوذ نکند، این مهم‌ترین نکته هجرت حضرت به ایران بود که باید مورد توجه قرار بگیرد، امام رضا(ع) هم‌چنین تلاش کردند که با حکمتشان، حرکت‌های مرموز مامون را خنثی سازد و مرز بین اسلام و سایر ادیان را مشخص کند. بسیاری از پادشاهان قصد از بین بردن اسلام را داشتند که امام رضا(ع)، نقشه‌های آنان را برهم زد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.