معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از یک‌هزارو ۴۰۰ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و یا روزانه در کشور وجود دارد که به ۱۵۰ هزار معلول خدمات می‌دهد.

نگهداری از ۱۵۰ هزار معلول در بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مرکز توانبخشی

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی، عصر امروز در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه‌روزی معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال حضرت زینب(س) شهرستان آزادشهر اظهار داشت: بیش از یک‌هزارو ۴۰۰ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و یا روزانه در کشور وجود دارد که به ۱۵۰ هزار معلول خدمات می‌دهد.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: عمده این مراکز توسط خیران داوطلب اداره می‌شوند و یارانه‌ای توسط سازمان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش داریم که از طریق این مراکز حرفه‌آموزی در جهت برگشت‌پذیری و آموزش‌پذیری صورت گیرد تا این افراد به جامعه بازگردند و اگر امکان برگشت آنان وجود ندارد به صورت استاندارد مراقبتی، حمایت و مواظبت شوند.

محسنی بندپی یادآور شد: برای تجهیز ساختمان بهزیستی آزادشهر که مراحل ساخت آن تکمیل شده، ۵۰ میلیون تومان مساعدت خواهد شد و همچنین در تجهیز این مرکز در آزادشهر ۲۰ میلیون تومان کمک می‌شود.

وی تاکید کرد: چون در این مرکز ۲۰ نفر به صورت شبانه‌روزی در خدمت معلولین ذهنی هستند به هر یک کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی اهدا می‌شود.

حبیب شفائی نوده فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این بازدید اظهار داشت: ۳۵۰ خانوار معلول در نوبت مستمری در شهرستان آزادشهر هستند و نیاز به ۱۰۰ میلیون تومان برای تجهیز ساختمان اداری بهزیستی شهرستان آزادشهر است که با مشارکت خیران احداث شده است.

فرماندار شهرستان آزادشهر افزود: ۴۰ زوج معلول در شهرستان آزادشهر وجود دارد که نیاز است به این افراد کمک هزینه جهیزیه بلاعوض داده شود.

وی تصریح کرد: به خانواده‌های معلول کمک‌هایی مانند لوازم خانگی که بتوانند امورات خود را بگذرانند بسیار ضروری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.