علیرغم گذشت بیش از یک سال از کنار رفتن رییس سابق و همکارانش از راس هرم مدیریتی فوتبال ایران، اما اتفاقات و حاشیه‌ها پیرامون نابسامانی‌های مالی فدراسیون فوتبال هم‌چنان و هر روز رخ تازه‌ای می‌نماید.

ماجرای ۴۰ هزار دلاری که دست برادر زن علی کفاشیان بوده است

به گزارش قدس آنلاین از ایسنا، عصر روز سه‌شنبه ۳ مرداد، اتفاق عجیبی در ساختمان همواره شلوغ فدراسیون فوتبال در سئول شمالی رخ داد. اتفاقی که نزدیکان به رییس فدراسیون، قرار بر محرمانه ماندنش را داشتند، اما خیلی زود در بین کارکنان فدراسیون دهان به دهان چرخید و زمزمه‌هایی مهم و سوال برانگیزی را ایجاد کرد.

خبر مربوط به تحویل حدود ۴۰ هزار دلار پول نقد از سوی مصطفی طباطبائیان، برادر زن علی کفاشیان رییس سابق - و شاید هم "رییس در سایه کنونی فدراسیون فوتبال" - مربوط می‌شد، موضوعی که بلافاصله سوال‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

فرد نامبرده که مدت‌هاست درباره مراودات و شرح وظایف مالی‌اش در فدراسیون فوتبال شایعه‌های مختفلی مطرح است، در آخرین اتفاق در پایان سال گذشته از سوی کارلوس کی‌رش از همراهی تیم ملی منع و از اردوی تیم اخراج شد.

وی اخیرا به دلیل بازنشستگی، دوشغله بودن و تصدی همزمان چندین پست مالی مهم و البته غیرقانونی در فدراسیون برای مدتی از دایره امور مالی فوتبال ایران دور بود اما اکنون به یک‌باره ده‌ها هزار دلار پول بیت‌المال را که در تملکش بوده را به صورت نقد تحویل داده است.

این اتفاق سوال‌هایی را مطرح می‌کند که حتما باید "مهدی تاج" رییس فدراسیون و نهادهای حراستی و نظارتی فوتبال کشور پاسخ شفافی برای آن بیابند.

اولا اینکه این پول از چه زمانی نزد "فامیل رییس سابق" بوده است!؟

میزان دقیق این پول چه قدر بوده است؟ و آیا اکنون همه این پول تحویل شده است؟

این پول از کجا آمده که در طی این مدت به صورت نقدی در مالکیت این فرد قرار داشته؟ و چرا تاکنون نسبت به تحویل آن اقدام نشده است؟

آیا طبق قانون نامبرده اجازه در اختیار گرفتن "شخصی" این پول را داشته است!؟ سود بهره‌برداری از این پول اکنون کجاست؟

آیا در جمهوری اسلامی ایران بانک مورد اعتمادی برای دریافت و نگهداری بودجه فدراسیون فوتبال نیست که ایشان مجبور به نگهداری شخصی از پول بیت‌المال شده‌اند!؟

آیا واقعا فدراسیون فاقد صندوقدار رسمی و قانونی برای نگهداری از اموالش است؟

در اوج بی‌پولی فدراسیون فوتبال و نگرانی‌های مطرح شده از سوی مربیان تیم‌های ملی از جمله تیم‌های بزرگسالان، امید، بانوان، ساحلی و... که همه هم به بی‌پولی ربط داشته، این پول کجا بوده است؟! و صرف چه اموری شده که حالا بعد از گذشت چندین سال کشف شده است.

سوالی که به نظر می‌رسد رییس فدراسیون فوتبال و حتی وزیر ورزش و جوانان باید به مردم و نهادهای نظارتی من جمله مجلس، پاسخگو باشند.

این سوال‌ها و بسیاری دیگر از پرسش‌های قابل طرح و بی‌جواب و موضوعات مرتبط با آنها که علی‌رغم کنار رفتن بیش از یک‌ساله علی کفاشیان و تیم مدیریتی وی از راس فدراسیون، همچنان در جامعه فوتبال مطرح است باید یک بار برای همیشه بررسی و کالبد شکافی دقیق شود تا سایه مبهم مراودات مالی سوال برانگیز از سر فوتبال کشور کم شود.

ایسنا اعلام می‌کند که آماده درج پاسخ رسمی فدراسیون فوتبال و هر شخص یا نهاد مرتبط با پیگیری این اتفاق محیرالعقول است. هر چند به نظر می‌رسد این پاسخ در صورتی برای مردم قانع کننده خواهد بود که اعلام شود این خبر از اساس کذب بوده است که در این صورت جزییات بیشتری از ماجرای کشف دلارهای زیرخاکی در فدراسیون منتشر خواهد شد تا مردم نسبت به اتفاقات نامبارکی که در حوزه مالی فدراسیون فوتبال ایران در حال وقوع است، اطلاع کامل‌تری حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.