بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که از سوی چند تیم خارجی مورد توجه قرار گرفته بود در نهایت در سایپا ماندنی شد.

نگذاشتند لژیونر شوم/ درمورد آژاکس از درویش بپرسید!/ کی‌روش دنبال بهترین‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، هفته قبل باشگاه سایپا اعلام کرد مهدی ترابی قراردادش را به مدت 2 فصل دیگر تمدید کرد. این خبر خیلی عجیب بود چون ترابی با پیشنهادهای خوبی از سوی باشگاه‌های سرخابی پایتخت و حتی تیم‌های اروپایی مواجه شده بود که تمدید قراردادش نشان می‌داد تمایلی به حضور در تیم‌های دیگر و پیشرفت ندارد.

این مساله ذهن خیلی‌ها را به خود مشغول کرده بود که ناگهان ترابی خبر مربوطه را تکذیب کرد. چراکه ظاهرا او تلاش می‌کرد از سایپا جدا شود و لژیونر شدن را تجربه کند اما وقتی با مخالفت باشگاه مواجه شد فقط برای توافق مالی به باشگاه سایپا رفت تا کارهای لازم را برای حضور در لیگ هفدهم انجام دهد.

ترابی که از یک سری اتفاقات در باشگاه سایپا دلخور است و به همین دلیل سکوت کرده بود، در مورد شرایط سایپا، وضعیت خودش، پیشنهاد باشگاه آژاکس، کار کردن کنار علی دایی و ... صحبت می‌کند.

- شرایط سایپا را برای فصل هفدهم چطور می‌بینی؟

تیم ما امسال بهتر شده و بازیکنان جوان و خوبی گرفتیم که امیدمان به موفقیت سایپا بیشتر شده.

- پس فکر می‌کنی سایپا در نقل و انتقالات موفق عمل کرده؟

بله، بازیکنان خیلی خوبی به تیم اضافه شدند که همه جوان هستند و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. من در تیم ملی امید با چند نفرشان همبازی بودم و می‌دانم چه توانایی‌هایی دارند. پس تلاش می‌کنیم این فصل به موفقیت برسیم.

- خیلی از بازیکنان سایپا معتقدند تیم‌تان می‌تواند حداقل سهمیه آسیا را بگیرد...

قطعا همین‌طور است. ما توانایی کسب سهمیه آسیا را داریم. سایپا این فصل نسبت به سال‌های گذشته خیلی بهتر شده که امیدوارم بتوانیم نتایجی در شان نام علی دایی کسب کنیم.

- اردوهای سایپا و بازی‌های تدارکاتی‌تان چطور بود؟

من اردوی سرعین نبودم و فقط 3 روز آخر رسیدم اما در اردوی رامسر کامل حضور داشتم که همه چیز خیلی خوب بود. در آنجا یک بازی دوستانه با سپیدرود انجام دادیم که مساوی شد. بازی خیلی خوبی بود که نشان می‌داد تیم کم‌کم دارد به شرایط ایده‌آل می‌رسد.

- از اینکه فصل هفدهم کنار آقای گل جهان کار می‌کنی، چه حسی داری؟

واقعیت این است که افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود. حضور علی دایی در تمرینات، انگیزه زیادی به بازیکنان می‌دهد. برای خودم و بچه‌ها واقعا همین‌طور است و انگار حضور به ما انگیزه زیادی منتقل می‌کند. به خاطر همین تلاش‌مان را بیشتر می‌کنیم.

- فکر می‌کنی امسال با حضور علی دایی می‌توانی گل‌های زیادی بزنی؟

زیاد به گل زدن فکر نمی‌کنم. من بیشتر به این فکر می‌کنم که برای تیم مثمرثمر باشم.

- فصل گذشته شروع خوبی داشتی و گل‌های خوبی زدی و ساختی اما ناگهان همه چیز به خاطر یک مصدومیت متوقف شد...

پارسال مصدومیت بدی سراغم آمد. من حدود 100 روز از فوتبال دور شدم. بعد از آن هم که برگشتم، بازگشت خوبی نداشتم چون به لحاظ بدنی شرایطم خوب نبود اما الان وضعیت خوبی دارم و هدفم این است که بهتر از همیشه کار کنم.

- حتی با وجود دلخوری که از مسئولان باشگاه سایپا داری؟

دلخوری را فراموش کردم. متاسفانه رفتار خوبی با من نشد. من خیلی دوست داشتم لژیونر شوم اما به جای اینکه با من همکاری کنند گفتند با علی دایی صحبت کنم. وقتی هم با علی‌آقا صحبت کردم ایشان به من گفت بمانم و تجربه بیشتری پیدا کنم بهتر است.

- پس بحث آژاکس جدی بود؟

بله، من پیشنهاد رسمی از آژاکس داشتم که حتی آقای درویش هم در جریان آن بود اما موافقت نکردند جدا شوم.

- پس چرا درویش گفته بود پیشنهادی از آژاکس نداشتی؟

بهتر است در مورد این مساله از خود ایشان بپرسید اما پیشنهاد من کاملا جدی بود و حتی مدیربرنامه‌هایم در مصاحبه‌ای این مساله را اعلام کرد.

- مگر در قراردادت بندی وجود ندارد که اگر پیشنهاد خارجی داشتی بتوانی جدا شوی؟

نه، متاسفانه تا امسال این بند در قراردادم نبود. این فصل که توافق مالی انجام شد بند جدیدی در قراردادم آوردم که در صورت داشتن پیشنهاد خارجی بتوانم جدا شوم.

- یعنی اگر نیم فصل هم پیشنهاد خوبی داشته باشی، می‌توانی جدا شوی؟

متاسفانه نه، این بند فقط برای فصل آینده است و امسال نمی‌توانم تحت هیچ شرایطی جدا شوم. به این ترتیب در لیگ هفدهم حضور دارم.

- فکر می‌کنی این فصل کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی خواهند بود؟

هر سال که می‌گذرد کیفیت تیم‌ها بهتر می‌شود و با این اتفاق پیش‌بینی هم سخت‌تر خواهد شد. من فکر می‌کنم پرسپولیس با توجه به اینکه تیم پارسال را حفظ کرده می‌تواند باز هم مدعی قهرمانی باشد. استقلال هم بازیکنان خوبی گرفته و البته سپاهان، ذوب‌آهن در کنار سایپا می‌توانند مدعی باشند. ما تمام تمرکزمان را گذاشتیم که این فصل بهترین نتایج را بگیریم تا ناکامی فصل گذشته را جبران کنیم.

- فصل گذشته هم تیم خوبی داشتید اما بدشانسی زیادی آوردید؟

پارسال خیلی بد گذشت و ما نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم اما امسال به دنبال بهترین نتایج هستیم.

- این فصل، فصل مهمی برای خیلی از بازیکنان به حساب می‌آید چون تلاش می‌کنند به تیم ملی و جام جهانی برسند. هر چند که به نظر می‌رسد تو کار سختی برای رفتن به جام جهانی نداری...

زود است که در مورد این مساله صحبت کنم اما همه چیز بستگی به عملکردم دارد. امسال مهمترین سال زندگی فوتبالی‌ام است چون جام جهانی را در پیش داریم و می‌خواهم آن را تجربه کنم. البته قبل از آن 2 بازی در شهریور داریم که بدون شک کی‌روش می‌خواهد در این بازی‌ها هم بهترین نتایج را کسب کنیم.

- احتمالا برای حفظ رکورد گل نخوردن تیم؟

شاید این مساله هم باشد اما کلا کی‌روش روی همه بازی‌ها حساسیت خاصی دارد و همیشه به دنبال بهترین نتیجه است. این طور نیست مثلا چون به جام جهانی رفتیم دیگر بی‌خیال بازی‌های باقی مانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.