زاهدان- معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری زاهدان گفت: با توجه به پیگیری های ویژه فرماندار در راستای محافظت از فضای سبز پارک ملت دستور پلمب دو حلقه چاه غیر مجاز و تعیین تکلیف کردن کاربری یک حلقه چاه آب صادر شد.

سه حلقه چاه غیر مجاز پلمب می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری، عبدالرحمن شهنوازی در جلسه شورای حفاظت منابع آب که به منظور رسیدگی به منابع آب کلاته رزاق زاده برگزار شد اظهار داشت: با توجه به پیگیری های ویژه فرماندار در راستای محافظت از فضای سبز پارک ملت دستور پلمب دو حلقه چاه غیر مجاز و تعیین تکلیف کردن کاربری یک حلقه چاه آب صادر شد.

وی افزود: چندی پیش یک حلقه چاه در بالا دست چاه قنات کلانته رزاق زاده نصب شده بود که این امر کاهش آب قنات مذکور را به دنبال داشته لذا با توجه به دستور ویژه فرماندار مبنی بر حفاظت از فضای سبز بزرگترین پارک جنگلی زاهدان، دستگاه های برق ناحیه ۲ می بایست نسبت به جمع آوری ترانس برق و قطع برق و همچنین اداره منابع طبیعی نیز نسبت به رفع تصرف ارضی و امور ظرف مدت ۲۰ روز آینده اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک حلقه چاه غیر مجاز دیگری که به فاصله ۲۸۵۰ متری مادر چاه قرار دارد نیز توقیف و تا تعیین تکلیف شدن چاه از برداشت آب توسط اداره امور منابع اب جلوگیری به عمل می آید.

معاون فرماندار بیان کرد: چاه آب دیگری نیز در فاصله ۲هزار متری مادر چاه قنات قرار گرفته که به دلیل تغییر کاربری تا زمان تعیین تکلیف شدن چاه، اداره برق می بایست نسبت به قطع برق و جمع آوری کلیه منصوبات آن اقدام و پس از تعیین تکلیف شدن چاه در صورت اعتبار صدور پروانه چاه و نصب کنتور حجمی هوشمند اقدامات لازم صورت را انجام دهد.

شهنوازی گفت: به دستور فرماندار با توجه به اینکه قنات کلاته رزاق زاده از قنوات قدیمی شهر است و آب پارک ملت از آنجا تامین می شود، لذا اداره امور منابع آب باید جهت چلوگیری از برداشت بی رویه آب و خشک شدن این چاه در اسرع وقت نسبت به تعیین حریم قنات این چاه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی و امور ارضی نیز می بایست نسبت به باطل کردن پروانه و مجوز طرح هایی که تاکنون اجرا نشده و مدت مدیدی از عدم اجرای آن می گذرد اقدامات لازم را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.