ابوالفضل قناعتی گفت: موضوعی که باید در انتخاب اعضای کابینه دوزادهم باید رئیس جمهور به آن توجه کند این است که افراد کارآمد و کاردان دوازدهم و کسانی که دلسوز به نظام هستند در کابینه آقای روحانی دیده شوند.

رئیس جمهور در انتخاب کابینه سهم مردم را در نظر بگیرید نه سهم عده ای خاص/سهم خواهی اصلاح طلبان عامل تضییع حقوق مردم

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران  درخصوص ترکیب کابینه دوازدهم و سهم خواهی جریان اصلاحات از رئیس جمهور در کابینه آینده، اظهار داشت: موضوعی که باید در انتخاب اعضای کابینه دوزادهم باید رئیس جمهوربه آن توجه کند این است که افراد کارآمد و کاردان دوازدهم و کسانی که دلسوز به نظام هستند در کابینه آقای روحانی دیده شوند و اگر در انتخاب ترکیب اعضای کابینه گزینشی و سلیقه ای عمل شود و تخصص و تعهد را در انتخاب کابینه لحاظ مورد توجه قرار نگیرد متاسفانه در آینده کشور شرایط خوبی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه نگاه جریانی و حزبی باعث نشود که نظام جمهوری اسلامی فدای حزب و گروه خاصی شود، گفت: در چینش وزرا و دولت آینده، بایستی اولویت بر کارآمدی و تخصص افراد باشد و نگاه دلسوزانه و همه جانبه و ملی در همه زمینه ها به این موضوع باشد تا بتوان به انتظارات مقام معظم رهبری و چشم انداز که در مجمع تشخیص دیده شده دست یافت.

قناعتی در ادامه گفت: مهمترین نقطه ضعف جریان اصلاحات را باید در سهم خواهی این جریان بدانیم، زیرا که سهم خواهی و امتیاز گیری از کابینه آینده باعث بروز مشکل و اختلافات خواهد شد و بایستی سهم خواهی را کنار بگذارند و اگر کارآمدی را به عنوان هدف اصلی درنظر بگیرند به نظر می رسد که با یکدیگر به اشتراکات برسند. سهم خواهی این جریان باعث می شود که نیازها و مشکلات مردم نادیده گرفته شود و مسایل حاشیه ای این چنینی رخ دهد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: به نظر بنده آقای روحانی بایستی جلوتر از همه سهم مردم را در نظر بگیرد و انتظارات جامعه از دولت را لحاظ کند نه سهم عده ای خاص. ایشان در وهله اول بایستی به سهم مردم و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی در تصمیم گیری ها برای کابینه آینده توجه کافی کند و در انتخاب وزرا و سیاست گذاری امور این موضوع را در اولویت قرار دهد. آقای روحانی بایستی به ۴۰ میلیون رایی که به وی داده شده توجه کند و توجه به هم حزبی ها و عده خاصی از حامیان، توجه به اقلیت است که باعث می شود حقوق مردم تضییع شود.

قناعتی درخصوص اختلاف اصلاح طلبان در شهرداری هم اظهار داشت: شنیده می شود که اصلاح طلبان در حوزه شهرداری هم قصد دارند زیر مجموعه شهردار را هم توصیه و انتخاب کنند که مطمئنا این روش درستی نیست. و بایستی جلوتر از همه شخص شهردار انتخاب شود و پس از آن شهردار راسا معاونین و فرمانداران را انتخاب کند، زیرا این موضوع در حیطه اختیارات وی می باشد. هرگونه اعمال نفوذ از طریق عده ای خاص از جمله اعضای شورا شهر یا بعضی افراد وابسته به جریان صاحب قدرت مسلما خلاف قانون و مقررات در این زمینه می باشد.  قانون تصریح می کند که انتخاب مدیران و معاونین شهرداری در حیطه اختیارات شهردار می باشد و باید اجازه دهند که شهردار خودش در این رابطه تصمصم بگیرد.

 وی در پایان گفت: مسلما انتظار از شهردار این است که فارغ از وابستگی به جریان و حزب خاص، درصدد این باشد که نخبگان و شایستگان را شناسایی کند و نگاه حزب و گروهی نداشته باشد.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.