شهرکرد- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برگزاری جشنواره تولید کتاب رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره با ایجاد نوآوری و خلاقیت سهم بسزایی در تبیین معارف رضوی دارد.

جشنواره تولید کتاب رضوی اقدامی ارزشمند در تبیین معارف دین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار با اعضای ستاد برگزاری دومین جشنواره ملی تولید کتاب رضوی گفت: جشنواره تولید کتاب رضوی در استان و کشور موفق عمل کرده اما با این وجود برای رسیدن به شرایط آرمانی هنوز فاصله بسیار زیاد است.

وی افزود: معارف رضوی دریای بیکرانی از آموزه های دین است که جشنواره تولید کتاب رضوی توانسته کودکان، جوانان و نوجوانان بسیاری را بر سر سفره کرامت بنشاند و آنها را با معارف ناب رضوی آشنا و بهره مند سازد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری جشنواره تولید کتاب رضوی را اقدامی ارزشمند در جهت تبیین معارف دین دانست و گفت: از آنجا که این جشنواره همه ساله برگزار می شود فرصت خوبی است تا دریای معرفت در اذهان مردم جاری و ساری شود.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این جشنواره کار بنیادی و ریشه ای است و امید است روز به روز گسترش یابد.

حجت الاسلام نکونام برگزاری جشنواره تولید کتاب رضوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره با ایجاد نوآوری و خلاقیت سهم بسزایی در تبیین معارف رضوی دارد.

در ادامه این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تشریح اقدامات انجام شده در دبیرخانه جشنواره رضوی اظهار کرد: سال گذشته در نخستین دوره این جشنواره ۲۸ هزار نسخه کتاب به صورت رایگان به مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در مراکز فرهنگی استان توزیع شد.

جواد کارگران افزود: امسال نیز۱۵۰ کتاب در حوزه تولید کتاب کودک و نوجوان به دبیرخانه کشوری جشنواره رضوی رسیده که از این تعداد ۱۵ نسخه کتاب از چهارمحال و بختیاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، آیین اختتامیه جشنواره تولید کتاب رضوی را ۸ مرداد ماه جاری اعلام کرد و گفت: در این مراسم از نخستین جلد دانشنامه امام رضا(ع) به طور سراسری در کشور رونمایی می شود.

کارگران خاطرنشان کرد: امسال شش جلد کتاب در حوزه رضوی در استان چاپ شده و چندین جلد کتاب دیگر نیز در دست چاپ و توزیع است.

خاطرنشان می شود؛ در ۱۰ دوره گذشته جشنواره امام رضا(ع) در چهارمحال و بختیاری با موضوع ادبیات کودک و نوجوان در سه رشته شعر، داستان و قطعه ادبی برگزار شده و از سال گذشته رویکرد این جشنواره در شهرکرد به تولید کتاب رضوی تغییر یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.