کلاهبردار ۹۳میلیارد ریالی به نام حسین که به شیوه مکارانه سر ۴۹۵نفر از شهروندان مشهدی را با رهن و اجاره خانه‌ها کلاه گذاشت و قصد فرار از کشور را داشت با هوشیاری و دقت نظر قاضی بهاری دستگیر و روانه زندان شد.

کلاهبرداری ۹۳میلیاردی با رهن و اجاره خانه‌های مردم

کلاهبردار ۹۳میلیارد ریالی به نام حسین که به شیوه مکارانه سر ۴۹۵نفر از شهروندان مشهدی را با رهن و اجاره خانه‌ها کلاه گذاشت و قصد فرار از کشور را داشت با هوشیاری و دقت نظر قاضی بهاری دستگیر و روانه زندان شد.

کلاهبرداری این فرد سودجو از آنجایی شروع شد که با چهره خیرخواهانه به همراه ۸نفر از دار و دسته‌اش چند مغازه در خیابان خیام و فرامرز عباسی اجاره کرد و با وعده و وعیدهای دروغین با مالکان و مستأجرانی که قصد رهن و اجاره خانه‌ داشتند وارد معامله شده و با نقشه از پیش تعیین شده به مالکان خانه اجاره می‌داد و از مستاجرین پول رهن دریافت می‌کرد.

در ادامه برای آگاهی یافتن از اطلاعات پرونده سراغ قاضی روح الله بهاری، بازپرس شعبه ۲۰۹دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رفتیم، او در خصوص نقشه متهم به خبرنگار ما گفت: ماجرای کلاهبرداری این فرد برمی‌گردد به زمانی که اقدام به راه اندازی چند واحد املاک کرد و به بهانه رهن و اجاره با مالکان و مستاجران وارد معامله می‌شد.

قاضی بهاری خاطرنشان می‌کند: او پول پیش فروش خانه را از خریداران دریافت می‌کرد و بابت رهن به مالک می‌داد، سپس رقم اقساط را به حسابش واریز می‌کرد و از این راه توانست ۹۳میلیارد ریال به جیب بزند.

بازپرس شعبه ۲۰۹دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در ادامه افزود: نقشه او زمانی لو رفت که  تعداد زیادی از شکات به بنگاه‌ها مراجعه کردند و دستگاه قضایی وارد میدان شد. در نهایت   طی ۱۰روز، با هماهنگی صورت گرفته، پلیس او را در مخفیگاهش در یکی از روستاهای شمالی دستگیر کرد.

در همین راستا، خبرنگار ما با متهم که برای پاره‌ای توضیحات به دادگاه اعزام شده بود گفت‌وگویی انجام داده، که در ادامه می‌خوانید:

***چند ساله هستی؟

۳۳ سال سن دارم.

***درس خواندی؟

آره تا  دیپلم عمران درس خواندم بعد از آن دیگر خیلی تمایل به تحصیل نداشتم.

***چی شد، به فکر تاسیس بنگاه‌های معاملاتی افتادی و سر شهروندان را کلاه گذاشتی؟ اصلا سرمایه‌ای برای شروع کار کردن داشتی؟

راستش ۱۰ سال بود که در کار ساخت و ساز بودم، بعد از اینکه دیدم بازار ساخت و ساز راکد شده است و دیگر از این کار نمی‌توان به پول خوبی دست یافت به فکر این افتادم تا بنگاهی راه بیندازم تا  از این راه یک لطفی به مالکان و مستاجران کرده باشم و بتوانم درآمد بهتر و بیشتری کسب کنم.

***چطورشد، وارد این گرفتاری شدی؟

خودم هم باورم نمی‌شود که تمام نقشه‌هایم برباد برود، هرکاری می‌کردم حساب و کتابم درست از آب در نمی‌آمد، بازار خراب شد و من هم مجبور شدم، فرار کنم.

***چطور می‌خواهی پول شاکیان را برگردانی؟

 تمام دارایی‌ام را به دادگاه معرفی کردم، از اینکه نتوانستم به وعده و وعیدهایم عمل کنم، شرمنده‌ام و قول می‌دهم تا جایی که بتوانم پول شهروندان را پس بدهم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.