عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نسبت به افراد ۲ تابعیتی و دارای گرین کارت حساس هستند، گفت: دارندگان گرین کارت و افراد ۲ تابعیتی نباید بعنوان وزیر به مجلس معرفی شوند و در صورت معرفی، مجلس به آنها رای نخواهد داد.

دارندگان گرین کارت و افراد ۲ تابعیتی نباید به عنوان وزیر به مجلس معرفی شوند/مجلس رای نمی دهد

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  زمزمه هایی در رسانه ها،  فضای مجازی و سایت های خبری بود کهرئیس جمهور تصمیم دارد تا برخی افراد ۲ تابعیتی و یا دارای گرین کارت را بعنوان وزیر پیشنهادی برای کابینه جدید به مجلس معرفی کند، گفت: این زمزمه ها حتی در بین نمایندگان مجلس شورایاسلامی هم شنیده شد که برخی واکنش هایی داشته و هشدارهایی دادند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس نسبت به تابعیت ۲ گانه افراد حساس هستند و اجازه نخواهند داد تا افراد ۲ تابعیتی بر مسند مهم تکیه بزنند.

چهره شاخص مجلس با بیان اینکه تصور نمی کنم که رئیس جمهور افراد ۲ تابعیتی را برای تصدی وزارتخانه ها به مجلس معرفی کند، گفت: اگر افرادی که دارای تابعیت ۲ گانه هستند به مجلس معرفی شوند، قطعا نمایندگان رای نمی دهند.

ابطحی افزود: پس از معرفی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور به مجلس، وزارت اطلاعات، مقامات اطلاعاتی و امنیتی باید اطلاعات لازم در مورد وضعیت و سوابق افراد را در اختیار مجلس نمایندگان قرار دهند تا تصمیم بهتری گرفته شود.

وی گفت: در روزهای گذشته زمزمه هایی در رسانه ها، فضای مجازی و سایت های خبری بود که رئیس جمهور تصمیم دارد تا برخی افراد ۲ تابعیتی و یا دارای گرین کارت را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند. این زمزمه ها حتی در بین نمایندگان مجلسشورای اسلامی هم شنیده شد که برخی واکنش هایی داشته و هشدارهایی دادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حتی ما شنیدیم که برخی افراد که دارای گرین کارت هستند، قرار است در تیم اقتصادی کابیته جدید روحانی قرار بگیرند که قطعا مجلس نظر منفی خواهد داد و به این عدهه از افراد رای نخواهد داد.

ابطحی به روحانی توصیه کرد تا در چینش کابینه جدید خودش تصمیم بگیرد و تحت فشارها، تسلیم نشود.

وی گفت: روحانی در قبال مردم، نمایندگان و مقام معظم رهبری مسئولیت دارد و نباید تحت فشارها تسلیم سهم خواهی احزاب و گروهها شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داشتن روحیه و خصلت انقلابی، شایستگی، کارآمدی، تعهد و تخصص از جمله ویژگیهایی باید باشد که روحانی در انتخاب وزرا به آن توجه کند، افزود: روحانی باید از انتخاب افرادی که خلق و خوی اشرافی گری دارند و حال کارکردن ندارند، بپرهیزد.

ابطحی تصریح کرد: رئیس جمهور باید افرادی را بعنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند که هدف شان خدمت باشد و به وزارتخانه بعنوان یک طعمه نگاه نکند.

مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه ۱۴ مرداد بعنوان رئیس جمهور دور دوازدهم در صحن مجلس برگزار خواهد شد.

چندی پیش محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: خبرهایی داریم که دولت قصد دارد افراد دوتابعیتی و یا افرادی که سال‌ها اقامت در کشورهای دیگر را داشته و یا دارند، می خواهند برای کابینه و وزارتخانه‌ها معرفی کند؛ این امر مایه نگرانی است. کسی که زیر پرچم کشور دیگری سوگند یاد کرده است، چگونه می خواهد به نظام و انقلاب پایبند باشد.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.