خرم آباد – فرمانده انتظامی لرستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

۲۸ میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان کشف شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار محمد قنبری ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به ارائه گزارشی از توقیف چندین محوله قاچاق در استان طی ۱۰ روز اخیر پرداخت و اظهار داشت: در این رابطه دو دستگاه کامیون که از گمرک خرمشهر به مقصد تهران در حال حرکت بوده و ۱۰ تن اسباب بازی قاچاق حمل می کردند، توقیف شد.

وی ارزش ریالی اسباب بازی های قاچاق کشف شده را حدود یک میلیارد تومان برشمرد و افزود: این دو کامیون ۸ تن بیشتر از مقدار ترخیص شده از گمرک بارگیری کرده بودند.

فرمانده انتظامی لرستان همچنین به توقیف ۴ دستگاه تریلی کشنده که حامل ابزار و آلات بودند، خبر داد و بیان داشت: این کامیون ها از گمرک آبادان به مقصد تهران حرکت کرده که ۵۰ تن بار اضافه قاچاق حمل می کردند و ارزش ریالی این ۴ محموله کشف شده ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

سردار قنبری ادامه داد: از دیگر کالای قاچاق کشف شده توسط نیروی انتظامی لرستان، شناسایی ۲ دستگاه کانتینر حامل ۲۷ تن پارچه از گمرک آبادان به مقصد تهران بوده که ارزش ریالی این محموله نیز حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

وی ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده از ۸ کامیون توقیف شده را ۵ میلیارد تومان برشمرد و اضافه کرد: در این رابطه ۱۲ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۱۵ نفر بخاطر قاچاق کالا در استان دستگیر شدند، عنوان کرد: این میزان در مقایسه با سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

سردار قنبری همچنین به توقیف ۳۳۸ دستگاه خودرو حامل قاچاق کالا از ابتدای سال تا کنون اشاره کرد و افزود: طی امسال ۱۵۶۲ فقره پرونده قاچاق با رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته در استان تشکیل شده که ۲۰ فقره از آن ها دارای ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بودند.

وی از افزایش ۳۲ درصدی کشف کالاهای قاچاق در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در مجموع از ابتدای امسال تا کنون ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کالای قاچاق در استان کشف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.